arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۹ - ۲۵ مهر ۱۳۹۹

رئیس جمهور آذربایجان: سه روستای دیگر در منطقه قره‌باغ را آزاد کردیم

«الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان گفت که نیروهای مسلح این کشور مناطق جدیدی را در درگیری با نیروهای ارمنستان آزاد کرده‌اند. او همانند روزهای قبل در توییت خود با اعلام این خبر نوشت که ارتش جمهوری آذربایجان طی عملیات‌های اخیر، روستاهای «خیرمانجیق»، «آغ‌بولاق» و «آخولّو» را از به تصرف خود درآورده و آزاد کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور آذربایجان از آزادسازی سه روستای دیگر در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر داد.

به گزارش فارس، «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان گفت که نیروهای مسلح این کشور مناطق جدیدی را در درگیری با نیروهای ارمنستان آزاد کرده‌اند.

او همانند روزهای قبل در توییت خود با اعلام این خبر نوشت که ارتش جمهوری آذربایجان طی عملیات‌های اخیر، روستاهای «خیرمانجیق»، «آغ‌بولاق» و «آخولّو» را از به تصرف خود درآورده و آزاد کرده‌اند.

رئیس جمهور آذربایجان دیروز نیز از آزاسازی شش روستا در سه شهرستان «فضولی»، «خوجاوند» و «جبرائیل» خبر داده بود (جزئیات بیشتر).

جمهوری آذربایجان طی این مدت مدعی شده است که در مجموع بیش از چهل روستا، قصبه و شهر را از زمان آغاز درگیری در شش مهرماه آزاد کرده است.

باکو هرگونه آتش‌بس بدون خروج نیروهای ارمنستان از قره‌باغ و هفت شهر اشغالی خود را رد کرد و گفته است ایروان باید به قوانین بین‌الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت در رابطه با قره‌باغ کوهستانی احترام بگذارد.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای درگیری، طرفین را به توقف درگیری‌ها و گفت‌وگو بر اساس مذاکرات گروه میانجی مینسک دعوت کرده و درباره اصابت خمپاره و راکت به اراضی خود به طرفین اخطار داده است.

نظرات بینندگان