arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۹

ماجرای قربانی شدن کودکی در اهواز به علت چالش «مومو» چیست؟ / پلیس: هنوز شکایتی به دست ما نرسیده

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی در استان خوزستان از قربانی شدن یک کودک ۱۱ ساله کلاس پنجمی اهوازی به علت چالش مومو خبر دادند. جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان اهواز گفت: تاکنون شکایتی در مورد فوت به علت چالش مومو به ما واصل نشده است. وی افزود: حتی هیچ تماسی هم با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برای اعلام گزارش در این زمینه نداشته‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان اهواز گفت: تاکنون شکایتی در مورد فوت به علت چالش مومو به ما واصل نشده است.

سرهنگ کیومرث کشوری در گفتگو با مهر در واکنش به انتشار خبر فوت یک کودک اهوازی به علت چالش مومو اظهار کرد: تاکنون هیچ شکایتی به فرماندهی انتظامی اهواز و یا پلیس فتا مبنی بر قربانی گرفتن چالش مومو در سطح شهرستان اهواز واصل نشده است.

وی افزود: حتی هیچ تماسی هم با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برای اعلام گزارش در این زمینه نداشته‌ایم. اطلاع و پیگیری بعد از وقوع جرم در صورتی امکان پذیر است که خبر آن از سوی مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع داده شود و یا شکایتی ثبت شود که مأموران برای پیگیری به این دو مورد استناد می‌کنند ولی برای این خبر تاکنون نه شکایتی واصل شده و نه تماسی داشته‌ایم.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی در استان خوزستان از قربانی شدن یک کودک ۱۱ ساله کلاس پنجمی اهوازی به علت چالش مومو خبر دادند.

این احتمال وجود دارد که خانواده قربانی هنوز شکایتی تقدیم مراجع انتظامی نکرده باشند ولی نیروی انتظامی توصیه کرده خانواده ها در صورت مواجه با چنین موردی حتماً به پلیس فتا اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی افراد مزاحم اقدام فوری صورت گیرد.

در روزهای اخیر پیامی به نام چالش مومو در شبکه‌های اجتماعی خصوصاً واتساپ منتشر شده که حسب اطلاع پلیس فتا اغلب در استان‌های جنوبی شاهد این چالش هستیم؛ ضمن اینکه کاربران دانش آموز نیز این پیام‌های حاوی تصاویر مومو را دریافت کردند.

همچنین طی پیگیری‌های پلیس فتا مشخص شده که برای برخی از کاربران واتس اپ از حساب‌های کاربری با شماره ایرانی و خارجی پیام‌هایی به زبان فارسی ارسال و از آن‌ها برای شرکت در چالش دعوت شده است.

مومو با استفاده از یک حساب کاربری واتس‌آپ، یک لینک تماس برای افراد ارسال و پس از شروع به گفتگو آنها را به رفتارهای خطرناک دعوت می‌کند.

خانواده‌ها باید ضمن پیشگیری از بروز استرس در فرزندان نسبت به نظارت بر استفاده آنها از پیام رسان ها اقدام کنند؛ با وجود هشدار پلیس فتا نسبت به عدم استفاده فرزندان از پیام رسان های خارجی ولی این کار بدون محدودیت در حال انجام است و مشکلات ناشی از آن قابل پیش بینی بود.

مردم مشکلات و موارد مشکوک در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.

نظرات بینندگان