arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۹

گفت‌و‌گوی تلفنی امروز ظریف و وزیر خارجه عراق درباره روابط دوجانبه

در گفت‌و‌گوی تلفنی بعدازظهر امروز ظریف و وزیر خارجه عراق درباره موضوعات مختلف مربوط به روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 گفت‌وگوی تلفنی امروز بعد از ظهر (شنبه) محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق موضوعات مختلف مرتبط با روابط دو کشور، خصوصا سفر هیأت عراقی برای پیگیری توافقات انجام شده در سفر وزیر خارجه عراق به جمهوری اسلامی ایران مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش فارس، فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق روز شنبه، پنجم مهر ماه در سفری از قبل اعلام نشده و دو ماه پس از سفر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق به منظور انجام دیداری دو روزه و گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران راهی تهران شد.

او در این سفر در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به گفت‌وگو پرداخت و بعد از آن هم با حسن روحانی رئیس جمهور و سپس محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ملاقات کرد. وزیر خارجه عراق همچنین با حضور در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و به گفت‌وگو نشست.

بر اساس توافق انجام شده در دیدار ظریف و فؤاد حسین مقرر شد یک هیأت فنی عراقی برای اجرایی کردن توافقات دوجانبه از جمله در موضوع لایروبی اروندرود، به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ۲۹ تیر ماه سال جاری به بغداد سفر و با مقامات عراقی از جمله وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخته بود.

نظرات بینندگان