arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۹

دانشگاه علوم پزشکی اهواز در واکنش به جان‌باختن یک کودک در چالش مومو: والدین از کودکان در برابر اطلاعات منفی فضای مجازی محافظت کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در واکنش به جان‌باختن یک کودک اهوازی براثر مواجه شدن با چالش موسوم به مومو گفت: محدودیت‌های دوران کرونا کودکان را در معرض افسردگی قرار می‌دهد بنابراین والدین باید از کودکان در برابر اطلاعات بیش از حد منفی فضای مجازی محافظت کنند. وی افزود: در این روزها که محتوای درسی دانش آموزان به صورت مجازی ارائه می‌شود ارتباط رده سنی پایینتر با فضای مجازی بسیار بیشتر شده که همین موضوع لزوم حساسیت والدین نسبت به فعالیت‌های فرزندانشان در فضای مجازی را اثبات می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در واکنش به جان‌باختن یک کودک اهوازی براثر مواجه شدن با چالش موسوم به مومو گفت: محدودیت‌های دوران کرونا کودکان را در معرض افسردگی قرار می‌دهد بنابراین والدین باید از کودکان در برابر اطلاعات بیش از حد منفی فضای مجازی محافظت کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر فرهاد ابول نژادیان بیان کرد: محدودیت‌های دوران کرونا و دوری کودکان از بازی‌های گروهی و دوستان، می‌تواند آنها در معرض افسردگی قرار داده و موجب روی آوردن آنها به چالش‌های ناامن در فضای مجازی شود در نتیجه خانواده ها ضمن نظارت بر محتوای مجازی استفاده شده توسط کودکان، خانه را به محیطی شاد برای آنها تبدیل کنند و با ایجاد یک جو خانوادگی ایمن و شاداب امنیت داخلی کودکشان را حفظ کنند.

وی افزود: در این روزها که محتوای درسی دانش آموزان به صورت مجازی ارائه می‌شود ارتباط رده سنی پایینتر با فضای مجازی بسیار بیشتر شده که همین موضوع لزوم حساسیت والدین نسبت به فعالیت‌های فرزندانشان در فضای مجازی را اثبات می‌کند.

ابول نژادیان گفت: والدین باید ترس دوران کرونا را برای بچه ها به پیام‌های امیدبخش برای رهایی از وضعیت کنونی تبدیل کنند، زمان بیشتری را با کودکان سپری کنند، با آنها بازی کنند و جای خالی دوستانشان را برای آنها پر کنند.

بر اساس این گزارش دانش آموز ۱۱ ساله خوزستانی تحت تاثیر چالش "مومو" جان خود را ازدست داد.

چالش نهنگ آبی که در چند سال گذشته نوجوانان را تحت تاثیر قرار می داد و به نوعی با مسخ کردنشان آنها را تشویق به گرفتن جان خود می کرد در تحولی نوین جای خود را به زشت سیرت و صورتی به نام مومو داده است.

این چالش جدیدبه نام‌مومو در اپلیکیشن فیس بوک و واتس آپ ایجاد شده که از اکانت ناشناس با افراد ارتباط برقرارمی کند.

این بازی آنلاین جدید و ترسناک و البته بسیار خطرناک در واتس آپ در هفته های اخیر در دنیا همه‌ گیر شده و جان نوجوانان را تهدید می‌کند و خانواده ها نگران هستند که مانند نهنگ آبی منجر به مرگ و خودکشی زیادی شود.

خوزستان در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روز شنبه گذشته در ستاد مدیریت بیماری کرونای خوزستان اعلام کرد: حدود ۸۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۳۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و مابقی در بخش‌های عادی در حال مداوا هستند، در پیک دوم بیماری بیشترین رکورد بیماران بستری در حدود ۱۱۰ بیمار ثبت شد.

وی ادامه داد: آمار جانباختگان کرونا در خوزستان همچنان تک رقمی است اما هر چه تعداد بیماران بالاتر رود ۲ هفته بعد تعداد بیماران مراقبت ویژه و متعاقب آن تعداد جانباختگان افزایش می‌یابد.

به گفته رییس مرکز بهداشت خوزستان، میزان استفاده از ماسک در خوزستان به طور متوسط به کمتر از ۵۰ درصد رسیده و در حال حاضر بیمارستان‌های رازی، سینا، گلستان، تامین اجتماعی، امیرالمومنین، فاطمه الزهرا و ارتش درگیر در حال حاضر جوابگو هستند اما نگران آینده هستیم.

سید محمد علوی افزود: اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد و تمام بیمارستان‌ها نیز بسیج شوند تاب آوری پذیرش این حجم از بیمار را ندارند.

نظرات بینندگان