arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۹

برگزاری مراسم شام غریبان امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی

مراسم شام غریبان شهادت امام رضا (ع) شنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور تولیت آستان قدس رضوی، مسوولان استانی، زائران و خادمان بارگاه منور رضوی در صحن انقلاب اسلامی حرم برگزار شد. امسال به دلیل شیوع کرونا، مراسم شام غریبان شهادت امام رضا (ع) فقط به حضور خادمان بارگاه منور رضوی در صحن انقلاب اسلامی ختم شد و صحن انقلاب به نحوی مفروش شده بود که دو خادم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بر روی یک فرش بنشینند و به مرثیه سرایی مداحان گوش فرا دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مراسم شام غریبان شهادت امام رضا (ع) شنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور تولیت آستان قدس رضوی، مسوولان استانی، زائران و خادمان بارگاه منور رضوی در صحن انقلاب اسلامی حرم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، برگزاری این مراسم به دلیل شیوع ویروس کرونا تفاوتهایی با سال گذشته داشت و پروتکلهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به دقت در آن رعایت شده بود.

در سالهای گذشته بنا به سنتی دیرین خادمان بارگاه منور رضوی در حالی که لاله‌های شمع در دست داشتند همنوا با مداحان مرثیه سرایی می‌کردند، مسیر چهار راه شهدا تا حرم مطهر رضوی را طی کرده و در صحن انقلاب اسلامی گرد هم می‌آمدند و عزاداری را ادامه می‌دادند.

امسال اما به دلیل شیوع کرونا، مراسم شام غریبان شهادت امام رضا (ع) فقط به حضور خادمان بارگاه منور رضوی در صحن انقلاب اسلامی ختم شد و صحن انقلاب به نحوی مفروش شده بود که دو خادم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بر روی یک فرش بنشینند و به مرثیه سرایی مداحان گوش فرا دهند.

بیش از ۲۰۰ خادم در حالی که هر دو نفر با فاصله یکسان از هم روی یک فرش نشسته و لاله شمع در مقابلشان قرار داشت و ماسک بر صورت داشتند همنوا با مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به سوگواری پرداختند

نظرات بینندگان