arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۹

منابع عربی گزارش دادند: نخستین سفر نتانیاهو به بحرین و امارات در روزهای آینده

پایگاه خبری عربی ۲۱ به نقل از آنچه منابع موثق خواند، از سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل به امارات و بحرین در روز‌های آینده خبر داد؛ بنابراین گزارش، این نخستین سفر نتانیاهو به ابوظبی و منامه خواهد بود که پس از امضای توافق عادی سازی روابط انجام خواهد شد. البته منابع عربی در این باره جزئیات بیشتری را ارائه نکرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع خبری عربی از سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل به امارات و بحرین در روزهای آینده خبر دادند.

به گزارش تسنیم، پایگاه خبری عربی 21 به نقل از آنچه منابع موثق خواند، از سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل به امارات و بحرین در روزهای آینده خبر داد.

بنابراین گزارش، این نخستین سفر نتانیاهو به ابوظبی و منامه خواهد بود که پس از امضای توافق عادی سازی روابط انجام خواهد شد.البته منابع عربی در این باره جزئیات بیشتری را ارائه نکرده اند.

این در شرایطی است که وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته اعلام کرد: «استیون منوچین» وزیرخزانه داری آمریکا ریاست یک هیئت آمریکایی را در سفر به تل آویو، امارات و بحرین برعهده خواهد داشت، این سفر از امروز شنبه آغاز شده است.

از سوی دیگر، رسانه های عبری گزارش دادند که مقامات بحرین در نشستی مشترک با حضور منوچین و مقامات اسرائیلی توافق افتتاح سفارتخانه ها و برقراری روابط دیپلماتیک را در منامه امضا خواهند کرد.

امارات و بحرین 15 سپتامبر گذشته توافق عادی سازی روابط با اسرائیل را در کاخ سفید با نظارت آمریکا به امضا رساندند، این اقدام در بین مردم جهان اسلام، ملتهای اسلامی، عربی و ملت فلسطین با واکنش های متعددی روبرو شد و آنها اقدام سازشکارانه و خیانتکارانه این دو دولت عربی را محکوم کردند.

پس از این رخداد آمریکا و اسرائیل تلاش فراوانی کرده اند تا کشورهای دیگر عربی و اسلامی را نیز وارد چنین توافقاتی با تل آویو کنند که تاکنون در رسیدن به هدف خود بازمانده اند. 

 

نظرات بینندگان