arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹

ترامپ: حادثه معلم فرانسوی، حمله ای شرورانه و تروریستی بود / در این زمینه، هر کاری از دست ما ساخته باشد، انجام می‌دهیم

رئیس جمهوری آمریکا گفت: حادثه علیه معلم فرانسوی را که کاریکاتور موهن پیامبر اکرم(ص) را در کلاس به نمایش درآورده بود، حمله شرورانه تروریست اسلامی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ شامگاه شنبه در سخنرانی انتخاباتی خود در ویسکانسین آمریکا، در واکنش به سر بریدن معلمی که کاریکاتورهای موهن علیه حضرت محمد(ص) را در کلاس درس خود به نمایش درآورده بود، با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود ابراز همدردی کرد.

به گزارش ایرنا، وی با استفاده از این گردهمایی انتخاباتی، از عبارت "یک شرارت، یک حمله شرورانه تروریست اسلامی"، استفاده کرد و خطاب به مکرون گفت "هر کاری از دست ما ساخته باشد، انجام می‌دهیم."

ترامپ با این ادعا که در برخورد با تروریست اسلامی رادیکال بسیار قوی بوده است، ادامه داد: ما ۲.۵ تریلیون دلار با یک در ارتش ایالات متحده که در زمان تحویل گرفتن(کاخ سفید) کاملا به ته خط رسیده بود، سرمایه گذاری کرده‌ایم از جمله قراردادهای مهم ساخت کشتی‌های جنگی جدید که کشتی‌سازی را نجات می‌دهد.

وی با طرح این مساله که بایدن در صورت پیروزی این کارخانه‌ها را از بین می‌برد، اضافه کرد: ما نخستین شاخه جدید نیروهای مسلح ایالات متحده و تقریبا پس از ۷۵ سال، نیروی فضایی را راه اندازی کردیم. اکنون روسی، چین و کره شمالی و هر کشور دیگری در جهان به ما حسادت می‌کنند، ما بزرگترین‌ها را داریم. کسی حتی چیزی نزدیک سلاح‌های ما را هم ندارد. به خدا امیدواریم که هرگز مجبور به استفاده از آن نباشیم، اما صلح را از طریق قدرت خواهیم داشت.

رئیس جمهوری آمریکا سپس به خروج از برجام اشاره کرد و گفت: من توافق هسته‌ای فاجعه بار دولت گذشته با ایران که ۱۵۰ میلیارد دلار به علاوه ۱.۸ میلیارد پول نقد برای هیچ چیز داد، خارج شدم.

ترامپ بار دیگر ادعا کرد: اگر برنده شویم، نخستین تماسی که دریافت خواهم کرد از ایران خواهد بود که می‌گوید بیایید توافقی انجام دهیم. می دانید، تولید ناخالص داخلی آنها ۲۷ درصد کاهش یافته است، آنها تشنه رسیدن به توافقند.

وی همچنین در این گردهمایی تبلیغاتی به مساله کرونا که پاشنه آشیل وی در انتخابات پیش رو شده است، اشاره کرد و با کم اهمیت دانستن این ویروس که تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۲۱۰ هزار نفر در آمریکا و همچنین ابتلای بیش از ۸ میلیون نفر در این کشور شده است، مدعی شد که به سرعت خوب شده است و اکنون در ایمنی به سر می‌برد.

حاضران در این گردهمایی بر اساس سیاست ماسک ستیزی ترامپ، بدون رعایت فاصله اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک حضور یافته بودند در حالیکه ایالت ویسکانسین شاهد افزایش نرخ ابتلا به کرونا در روزهای اخیر بوده است.

نامزد رئیس جمهوری آمریکا که اظهارات وی درباره انتقال مسالمت‌آمیز قدرت مورد مناقشه قرار گرفته بود، درباره زمان خروج خود از کاخ سفید اعداد ۴، ۸، ۱۲و ۱۶ سال استفاده کرد.

نظرات بینندگان