arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۷ مهر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انفجار مهیب در مرکز ولایت غور افغانستان حداقل ۱۴ کشته و ۱۰۰ مجروح به جا گذاشت
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۲۳:۱۲

یک خودرو بمب گذاری شده حوالی ساعت ۱۱ یکشنبه ۲۷ مهر (میزان) در شهر فیروزکوه، مرکز ولایت غور افغانستان منفجر شد. جدیدترین گزارش‌ها از کشته شدن حداقل ۱۴ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر حکایت دارد. بیم این می رود که شمار زخمی و قربانیان این انفجار افزایش یابد. نه طالبان و نه گروه دیگری هنوز مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته ‌است. با این وجود، وزارت امور داخله افغانستان، طالبان را مسئول انفجار امروز در مرکز ولایت غور می‌داند.

تغییرات مهم در موتور جستجوی گوگل / از تشخیص بدترین املا تا تحلیل تصاویر
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۲۳:۱۱

موتور جستجوی گوگل بر اساس ساختار جدید در جستجوی نوشتار و تصویر و بر اساس آخرین تحولات در زمینه هوش مصنوعی متحول می‌شود. تغییرات جدید گوگل طی دو ماه آینده اجرایی خواهد شد. این تحولات می‌تواند بر اساس یادگیری ماشین، تغییرات اساسی در نوع جستجو ایجاد کند. بر اساس هوش مصنوعی جدید، گوگل می‌تو‌اند حتی بدترین املای را هم تشخیص و شروع به جستجو کند. این جستجو بر اساس تحلیل و کارکرد شبکه عصبی و ۶۸۰ میلیون فاکتورهای مختلف انجام می‌شود.

واکنش پومپئو به انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران: هر فرد یا سازمانی که به فروش یا انتقال سلاح از مبدأ یا به مقصد تهران کمک کند، تحریم خواهد شد
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۲۰:۴۳

«مایک پومپئو»، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به انققضای محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران واکنش نشان داد. وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما از اختیارات خود برای اعمال تحریم علیه هر فرد یا سازمانی که به عرضه، فروش یا انتقال سلاح از مبدأ ایران یا به این کشور کمک کنند، استفاده خواهیم کرد.»

پورمختار آزاد شد
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۲۰:۴۳

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم برای نخستین بار پس از بازداشتش به شایعاتش مطرح شده درباره پرونده شمیم ولایت توضیح داد. محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم با اشاره موضوع بازداشت خود گفت: اصل بازداشت بنده مربوط به موسسه شمیم ولایت است. کار این موسسه کمک به نیازمندان بود و هست اما بعضی از اعضا تخلف هایی انجام داده اند و با توجه به این که بنده رئیس هیئت مدیره بودم پای من هم در این ماجرا باز شد.

پسر سید حسن خمینی: پدرم اراده و عزمی برای کاندیداتوری در انتخابات ندارد
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۲۰:۴۲

سید احمد خمینی، فرزند آیت‌الله سید حسن خمینی در واکنش به طرح نام پدرش به عنوان یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری، گفت: هیچ عزمی در پدرم برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نمی‌بینم. وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم تصمیم‌شان مشخص است و در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا نخواهند شد.

کرونا چگونه تهران را فتح کرد؟
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۲۰:۴۲

نتایج یک پروژه تحقیقاتی که به‌سفارش کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران و توسط مرکز مطالعات شهرداری تهران انجام شده و مجری آن دکتر حمید سوری، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است، حکایت از ناموفق بودن سیاست‌های اجرایی در کنترل اپیدمی کووید-۱۹ دارد و جزئیات تازه‌ای از چگونگی شیوع کرونا را در تهران نشان می‌دهد. اغلب افراد مبتلا به کرونا که بستری شده اند، در ۲هفته قبل از بیماری، جابه‌جایی‌های مختلفی از محل زندگی داشته‌اند، به‌طوری‌که بیش از نیمی از آن‌ها حداقل یک بار به خارج از استان محل زندگی و در سطح کشور سفر کرده‌اند و حدود یک‌سوم در محدوده‌ای بیش از ۲۰۰ کیلومتر به مسافرت رفته‌اند.

مسیح مهاجری: ذوالنور از طرف «اکثریت قاطع ملت» صحبت کرده؛ چه خوبست ترتیبی بدهد تا مردم آزادانه نظر بدهند که صلح می‌خواهند یا جنگ / تاکنون برای مجلس دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت می‌شناختیم؛ معلوم شد نمایندگان وظیفه «صدور حکم اعدام» را هم بر عهده دارند!
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۷:۴۹

تاکنون برای مجلس شورای اسلامی براساس آنچه قانون اساسی مقرر کرده، دو وظیفه قانون‌گزاری و نظارت می‌شناختیم (رأی اعتماد به وزرا و استیضاح هم بخشی از نظارت است) و حالا با این نوشته آقای رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معلوم شد نمایندگان مجلس وظیفه سومی هم دارند که صدور حکم اعدام است!

آیت الله مکارم: لازم است که هرگونه میانجیگری درمورد قره باغ، منجر به بازگشت این منطقه به جهان اسلام شود
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۷:۴۸

آیت الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه ای، حمایت از آزادی منطقه قره باغ از اشغالگری را بر مسلمانان لازم دانست و گفت: هرگونه میانجیگری، مذاکره و تصمیم‌گیری منجر به آزادی کامل این منطقه و بازگشت آن به جهان اسلام شود.

وزارت بهداشت: از ابتدای شیوع کرونا، ۷۷ هزار نفر با بیماری زمینه‌ای کرونا گرفته‌اند / نزدیک به ۱۵ هزار نفرشان فوت کردند
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۷:۴۸

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: بیماری کووید ۱۹ در افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند، به شکل شدیدتری بروز پیدا می ‌کند.

قدرت علیخانی: اخیراً با جهانگیری دیدار داشتم / او برنامه ای برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ ندارد
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۲:۵۹

خبرنگار «انتخاب» با حجت الاسلام قدرت الله علیخانی تماس گرفت و از او پرسید: با توجه به ارتباط نزدیک شما با آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور، آیا فکر می‌کنید او در انتخابات ۱۴۰۰ وارد خواهد شد؟

علیخانی در پاسخ به این پرسش گفت: من اخیراً با ایشان دیدار داشتم، استنباط من این است که آقای جهانگیری برنامه ای برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند.

محسن هاشمی: تهران و کلانشهر‌ها باید دو هفته به طور کامل تعطیل شوند؛ در غیر این صورت از پس موج سوم کرونا بر نمی‌آییم
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۲:۴۹

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه روزانه تعداد فوتی‌های در اثر ابتلای به کرونا به نزدیک ۳۰۰ نفر رسیده و تعداد مبتلایان روزانه نیز به ۵ هزار نفر افزایش یافته است، گفت: در تهران آمار فوتی‌های در اثر کرونا به ۱۵۰ مورد رسیده که با این شرایط نیازمند اقدامات ویژه‌تری هستیم.

هاشمی ادامه داد: به نظر می‌رسد عملکرد دست‌اندرکاران ستاد کرونا برای مقابله جوابگو نبوده است و نیازمند تعطیلی کامل دو هفته‌ای تهران و کلانشهرها هستیم و غیر این صورت از پس موج سوم بر نمی‌آیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه آلودگی هوای در فصل پاییز ایمنی سالمندان و کودکان و حتی میان‌سالان را به خطر می‌اندازد افزود: با توجه به شرایط سخت معیشتی، مردم تغذیه مناسب برخوردار نیستند و استرس دارند و این دو شرایط را برای کاهش ابتلاء سخت کرده است.

وی با انتقاد از اینکه در این شرایط هیچ حرف مثبتی از مسئولان سیاسی شنیده نمی‌شود گفت: به نظر می‌رسد سطح هماهنگی میان سران سه قوه بسیار پایین است. و تنها به هم متلک پرانی می‌کنند.

ثبت ۱۵ هزار مرگ در تهران بر اثر کرونا یا موارد مشکوک به کرونا
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۲:۴۲

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از ثبت بیش از ۱۵ هزار مرگ در سازمان بهشت‌زهرا (س) تهران به علت کرونا یا مشکوک به آن خبر داد. او گفت: این موضوع نشان می‌دهد که ۵۰ درصد فوت‌های ناشی از این بیماری کشنده در تهران اتفاق افتاده است.

ترامپ: تولید ناخالص داخلی ایران ۲۷ درصد کاهش یافته / آنها تشنه رسیدن به توافق هستند
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۲:۴۱

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه شنبه در سخنرانی انتخاباتی خود در ویسکانسین آمریکا، به خروج از برجام اشاره کرد و گفت: من توافق هسته‌ای فاجعه بار دولت گذشته با ایران که ۱۵۰ میلیارد دلار به علاوه ۱.۸ میلیارد پول نقد برای هیچ چیز داد، خارج شدم.

ترامپ بار دیگر ادعا کرد: اگر برنده شویم، نخستین تماسی که دریافت خواهم کرد از ایران خواهد بود که می‌گوید بیایید توافقی انجام دهیم. می دانید، تولید ناخالص داخلی آنها ۲۷ درصد کاهش یافته است، آنها تشنه رسیدن به توافقند.

آشنا: در عجبم از جماعتی که دائما از نبرد نظامی سخن می‌گویند، اما از شکسته شدن حصر تسلیحاتی ایران دم نمی‌زنند
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۲:۴۰

«حسام الدین آشنا» روز یکشنبه در حساب توییتری خود نوشت: «در عجبم از جماعتی که دائما از نبرد نظامی سخن می‌گویند، اما از شکسته شدن حصر تسلیحاتی و صنایع دفاعی ایران دم نمی‌زنند. وقت آن است که نیروهای مسلح و وزارت دفاع درباره اهمیت این موفقیت روشن‌گری کنند.»

آشنا در توییت دیگری نوشت: «نکند این همه فحاشی‌ها و تهدیدها برای به حاشیه راندن واقعیتی به نام «شکسته شدن حصر تسلیحاتی ایران» باشد.خدا می‌داند این جماعت چه خواهد کرد در روزی که « حصر اقتصادی ایران» شکسته ‌شود.»

روحانی: درآمد‌های کشور قابل قیاس با اوایل دهه ۹۰ نیست؛ اما دولت مانع از فروپاشی کشور شده
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۲:۳۹

حسن روحانی روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با اشاره به برنامه ‏های دولت برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا افزود: اگر چه تحریم‏های غیرانسانی و غیرقانونی آمریکا موجب کاهش درآمدهای ارزی کشور شده است و درآمدهای ارزی کشور در سال 99، قابل قیاس با درآمدهای ارزی کشور در اوایل دهه 90 نیست، اما با گذشت بیش از 2.5 سال از این تحریم‏ها، دولت با برنامه ‏ریزی‏هایی که انجام داده، مانع از تحقق هدف شوم آمریکا یعنی فروپاشی کشور شده است.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت هوشیاری در برابر توطئه دشمنان تصریح کرد: از همه مسئولان، فعالان، دلسوزان نظام و کشور دعوت می‏کنم که با حفظ آرامش و عقلانیت سیاسی مانع از اختلافات و منازعات شوند و اجازه ندهند برخی افراد معدود با انگیزه‏ های گروهی، جناحی، مقطعی و زودگذر سیاسی زمینه‏ ساز تحقق آرزوهای شوم بدخواهان این سرزمین شوند.

ممنوعیت ورود و خروج از ۵ استان‌ تا ظهر یکشنبه تمدید شد
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۰۹:۳۸

بر اساس اعلام مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌و نقل جاده‌ای کشور تا ظهر امروز یکشنبه ۲۷ مهر، ورود و خروج از استان‌های تهران، البرز، اصفهان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی به غیر از خودروهای امدادی، اورژانسی و حمل‌و نقل عمومی ممنوع است.

نظرات بینندگان