arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹

امیرحاتمی:آماده امضای معاهدات نظامی-امنیتی با کشورهای خلیج فارس هستیم

وزیر دفاع کشورمان در گفت وگو با شبکه قطری الجزیره به آخرین تحولات منطقه و جهان از جمله پایان تحریم های تسلیحاتی پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دفاع کشورمان در گفت وگو با شبکه قطری الجزیره به آخرین تحولات منطقه و جهان از جمله پایان تحریم های تسلیحاتی پرداخت.

به گزارش ایسنا، امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که پایان تحریم های تسلیحاتی علیه ایران فرصتی است که بتوانیم از این طریق سلاح مورد نیاز خود را وارد و سلاح خود را به دیگران صادر کنیم.

وی گفت: با روسیه و چین برای مرحله بعد از پایان تحریم های تسلیحاتی تفاهم نامه های نظامی داریم. با هدف گسترش سلاح هوایی توافقات مهمی با روسیه داریم.

امیر حاتمی خاطرنشان کرد که ما به هیچ عنوان خواهان مسابقه تسلیحاتی که منطقه را به بشکه باروت تبدیل می کند، نیستیم و آماده امضای معاهدات نظامی و امنیتی با کشورهای حوزه خلیج فارس به منظور ایجاد ثبات در منطقه هستیم.

وزیر دفاع کشورمان در ادامه در رابطه با درگیری های ارمنستان و آذربایجان گفت که در رابطه با امنیت مناطق مرزی کشور هشدارهایی رسمی و روشن به دو کشور ارمنستان و آذربایجان دادیم.

وی تاکید کرد: ما مرزها و خاک خود را برای ارسال سلاح روسی به ارمنستان باز نکردیم و چنین اظهاراتی تنها یک اتهام هستند. ما انتظار داریم که ترکیه به عنوان یک کشور منطقه ای مهم و دوست در حل دیپلماتیک بحران قره باغ کمک کند.

امیر حاتمی همچنین به مساله عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: عادی سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل تهدیدی مستقیم برای امنیت منطقه خلیج فارس است . هر گونه تهدید اسرائیلی که از منطقه انجام شود با پاسخ روشن و مستقیم مواجه خواهد شد.

وی در بخش دیگری تاکید کرد که در رابطه با سامانه موشکی خود با آمریکا گفت وگو نخواهیم کرد و هیچ طرفی حق ندارد چنین درخواستی از ما داشته باشد.

نظرات بینندگان