arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹

ارتش چین نیروهای ساحلی خود در مجاورت تایوان را تقویت می‌کند

ناظران و منابع نظامی اعلام کردند، چین همزمان با آماده شدن برای حمله احتمالی به تایوان، تدابیر نظامی در سواحل جنوب شرق این کشور را تقویت می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ناظران و منابع نظامی اعلام کردند، چین همزمان با آماده شدن برای حمله احتمالی به تایوان، تدابیر نظامی در سواحل جنوب شرق این کشور را تقویت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه "ساوت چاینا مورنینگ پست"، ارتش آزادی‌بخش خلق چین پایگاه‌های موشکی خود را ارتقا بخشیده و یکی از منابع نظامی مستقر در پکن گفت: چین پیشرفته‌ترین موشک مافوق صوت دی ‌اف-۱۷ را در این منطقه مستقر کرده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: موشک مافوق صوت دی ‌اف-۱۷ به تدریج جایگزین موشک‌های قدیمی دی‌ اف-۱۱ و دی اف- ۱۵ خواهد شد که دهه‌ها پیش در جنوب شرق چین مستقر شده بودند. این موشک جدید برد بلندتری دارد و قادر است تا اهداف را دقیق‌تر بزند.

موشک دی اف-۱۷ که حداکثر برد آن ۲۵۰۰ کیلومتر است، برای نخستین بار اول اکتبر سال گذشته در رژه روز ملی به مناسبت هفتادومین سالروز تاسیس جمهوری خلق چین رونمایی شد.

پکن، تایوان را یکی از استان‌های خودسر خود می‌داند و متعهد شده حتی با زور مجددا آن را به سرزمین چین الحاق کند. روابط میان پکن و تایپه از زمان پیروزی تسای اینگ-ون در انتخابات ریاست جمهوری تایوان در سال ۲۰۱۶ میلادی و امتناع از قبول اصل چین واحد وخیم شده است.

موضوع استقرار این موشک‌ها در سواحل استان‌های فوجیان و ژجیانگ در دوران ریاست جمهوری چن شویی-بیان، رئیس جمهور سابق تایوان مطرح شده بود.

امسال همزمان با تلاش تایپه برای نزدیک‌تر شدن به آمریکا و امضای یک سری توافق خرید تسلیحاتی از جمله موشک‌های پاتریوت و ارتقا جنگنده‌های وایپر اف-۱۶ روابط میان تایوان و چین بیش از پیش خدشه‌دار شده است.

آندری چانگ، سر دبیر مجله نظامی "کانوا دیفنس ریویو" (Kanwa Defence Review) گفت: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که پایگاه‌های نیروی موشکی و تفنگداران دریایی در هر دو استان فوجیان و گوآنگدونگ طی سال‌های اخیر توسعه یافته‌اند.

وی افزود: هر تیپ نیروی موشکی در فوجیان و گوآنگدونگ در حال حاضر کاملا مجهز هستند. وسعت برخی از این پایگاه‌های موشکی در فرماندهی‌های شرقی و جنوبی چین در سال‌های اخیر حتی دو برابر شده‌اند و این نشان می‌دهد که ارتش خلق چین در حال افزایش آمادگی‌ها برای جنگی است که تایوان را هدف می‌گیرد.

چانگ تاکید کرد: یک پایگاه در شهر پانینگ واقع در استان گوآنگدونگ ارتقا یافته و در حال حاضر محل استقرار نوع جدیدی از موشک بالستیک است.

وی به خاطر حساسیت موضوع به نوع این موشک بالستیک اشاره‌ای نکرد.

چانگ گفت: این پایگاه موشکی در پانینگ مسئول حمله به جنوب تایوان است اما موشک‌های دی اف-۱۱ و دی اف-۱۵ آنقدر برد بلندی برای پرواز بر فراز رشته کوه مرکزی برای هدف گرفتن پایگاه‌های هوایی تایوان در تیتونگ و هوالاین را ندارند.   

وی افزود: ارتش خلق چین همچنین سیستم دفاع هوایی اس- ۴۰۰ خود ساخت روسیه را مستقر کرده که می‌تواند موشک‌ها، پهپادها و جنگنده‌ها را در ۶۰۰ کیلومتری شناسایی و ساقط کند و در برابر هر گونه حمله از سوی نیروی هوایی تایوان دفاع کند.

چانگ تاکید کرد: سیستم رادار اس-۴۰۰ بسیار پیچیده است و می‌تواند کل تایوان را پوشش دهد. این سیستم قادر است تا جنگنده‌های نظامی تایوانی را به محض به پرواز درآمدن ساقط کند.

نیروی دفاع ساحلی ارتش خلق چین همچنین شامل ۲۰ تیپ نیروی هوایی است که برخی از آنها مسلح به نخستین جنگنده‌های رادار گریز جی-۲۰ این کشور هستند.

در همین حال تفنگداران دریایی چین نقش کلیدی در هرگونه حمله خواهند داشت و ۱۰ تیپ از ۱۳ تیپ آن در حال حاضر در امتداد سواحل جنوب شرقی چین مستقر هستند.

نظرات بینندگان