arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۸ مهر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی هیات نظارت مجلس: از ذوالنوری شکایت کنید تا رسیدگی کنیم
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۲۰:۰۸

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات نماینده مردم قم علیه رییس جمهوری گفت: اگر شکایتی درباره اتفاقات اخیر به هیات واصل شود، آن را بررسی می‌کنیم. عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شکایت را قاعدتا باید از طرف فرد یا گروهی که علیه او اهانتی صورت گرفته است، انجام شود. غضنفرآبادی با تاکید بر اینکه بهتر است این موضوع در یک فضای آرامتری حل شود، تصریح کرد: فکر نمی‌کنم فضای رسانه‌ای بتواند کمکی به حل چنین مسائلی کند.

روحانی: جریمه خارج شدن از قرنطینه ۲۰۰ هزار تومان؛ نزدن ماسک ۵۰ هزار تومان / پول جریمه به حساب وزارت بهداشت واریز می شود
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۲۰:۰۸

رییس جمهوری با اعلام میزان و سازوکار اخذ جریمه از متخلفان بهداشتی، گفت: اگر فرد مبتلا به کرونا از قرنطینه خارج و تخلف کند، ۲۰۰ هزار تومان و کسی که در سطح جامعه ماسک نزند ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود. وی افزود: سازوکار و سامانه آن مشخص شده و وزارت بهداشت مسئول آن است. این تخلف باید به حسابی که وزارت بهداشت امروز اعلام می‌کند، واریز شود و اگر آن را واریز نکند از روش‌های دیگر گرفته می‌شود.

نماینده آمریکا در امور ایران: این ماه تحریم‌های جدیدی علیه تهران وضع می‌کنیم
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۲۰:۰۷

«الیوت آبرامز»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران گفته دولت کشورش این ماه تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال خواهد کرد. الیوت آبرامز گفت: «شاهد اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران در ماه جاری خواهید بود. این تحریم‌ها تا زمانی که ایران با ایالات متحده توافق کند پابرجا خواهند بود.»

انتقاد ترامپ از بایدن: او حرف دانشمندان را گوش می‌دهد و ما را قرنطینه می‌کند
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۲۰:۰۶

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه جو بایدن، رقیب دموکرات خود را که گفته است در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به توصیه های دانشمندان عمل خواهد کرد، به باد انتقاد و تمسخر گرفت.

وزارت خارجه: پولی از ایران در چین بلوکه نیست
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۶:۵۹

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره اموال ایران در چین خاطرنشان کرد: پولی در چین بلوکه نیست. دشمنان و بدخواهان می‌خواهند تمام مفرهای ایران را ببندند. سعید خطیب زاده در نشست خبری خود افزود: منابعی در چین وجود دارد که اتفاقا برای تامین نیازهای اساسی و چرخش چرخه اقتصادی کشور استفاده می‌شود. این جدا از پول‌های ماست که در ژاپن و عراق و جاهای دیگر بلوکه شده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اخبار مطرح شده در خصوص چین و اینکه تعدادی از دانشجویان و شهروندان و تجار ایرانی برای برداشت منابع مالی خود در چین با مشکل مواجه شده‌اند عنوان کرد:‌ اینکه برخی بانک‌های چینی خصوصی برخی محدودیت‌هایی را ایجاد کردند هست و ما همواره گفت‌وگوها را با طرف‌های چینی داریم. مهم این است که ما یک گفت‌وگوی دائمی، رو به جلو و دائمی با طرف چینی داشتیم و این مهمترین بعد روابط ایران و چین است.

تلخ ترین روز کرونایی ایران: ۳۳۷ فوتی در ۲۴ ساعت
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۶:۵۸

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۳۳۷ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۰ هزار و ۷۱۲ نفر رسید و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

سیما سادات لاری  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۸ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۲۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۹۴۸ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۳۴ هزار و ۶۳۱ نفر رسید.

او گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۳۱ هزار و ۳۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۷۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۵۴۰ هزار و ۴۵۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

امامی در دادگاه: تا پیش از گرفتن وام، ۲۴ میلیارد تومان گردش حساب داشتم
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۶:۵۵

محمد امامی در دادگاه امروز خود اتهام دریافت وام بدون پشتوانه را رد کرد و گفت که تا پیش از گرفتن وام، ۲۴ میلیارد تومان گردش حساب داشته است؛ ادعایی که نمایندگان بانک سرمایه تأیید نکردند.او همچنین گفت که برای تامین اولین وام، یک سپرده ۵ میلیاردی تامین کردیم و هیچیک از آنها برای هادی رضوی نبوده .

او درباره ماجرای تجارت قیر هم گفت که ۱۰ میلیارد تومان به مهدی محمدی دادم تا اگر کسی خواست قیر بفروشد برای من بخرد.

امامی درباره ماجرای خرید خودرو برای پدرش گفت که پول آئودی پدرش از محل فروش ملک پدری بوده و این مبلغ حتی از پول خودرو مذکور بیشتر بوده.

امامی در این جلسه با انتقاد تند از نماینده دادستان خطاب به او گفت که با ۲۰:۳۰ نمی‌توان راه را کوتاه کرد. نماینده دادستان نیز در واکنش به او گفت که شما سینما را کثیف کرده‌اید.

محسن هاشمی: در انتخابات آینده شورای شهر، کاندیدا نمی‌شوم
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۶:۵۴

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره حضور یا عدم حضورش در انتخابات آتی شورای شهر تهران در سال آینده گفت: بنایی برای حضور در انتخابات ندارم و این تصمیم قطعی است.

درخواست منع سفر و اعمال جریمه در تعطیلات پایان هفته در تهران
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۶:۵۴

فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به شاخص‌های بسیار فزاینده بیماری در استان تهران، ضمن تحلیل تفاوت‌ها و نکات تمایز پیک سوم اپیدمی نسبت به پیک‌های گذشته، گفت: امروز طی نامه‌ای به وزیر بهداشت درخواست کردیم تا برای تعطیلات تجمیع هفته آینده تدابیری در زمینه ایجاد مداخلات منعی برای سفر و ایجاد مکانیزم جرایم اعمال شود.

تزریق واکسن کرونا به گروه‌های در معرض خطر در یکی از شهر‌های چین
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۶:۵۳

مقامات چین واکسن کرونای شرکت «سینوواک» را در یکی از شهرهای این کشور برای تزریق به افرادی که در معرض بیشترین خطر ابتلا به کرونا قرار دارند، حدود ۶۰ دلار می‌فروشند.

این طرح واکسیناسیون در بخشی از یک برنامه ملی در شهر «جیاشینگ» در شرق چین انجام می شود.

جزییات کمی درباره برنامه استفاده اضطراری از واکسن‌های بالقوه چین که در ماه ژوئیه آن را کلید زده منتشر شده است، اما نشان می‌دهد که چین چقدر فعالانه از واکسن های آزمایشی به امید محافظت از کارگران اساسی در برابر بیماری کووید-۱۹ استفاده می‌کند، حتی با وجود این که آزمایشات بالینی این واکسن‌ها هنوز به طور کامل انجام نشده و به پایان نرسیده است.

نظرات بینندگان