arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۸ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹

دومین نشست گفت و گوهای سیاسی ایران و اوکراین به ریاست عراقچی در تهران

دومین نشست گفت و گوهای سیاسی معاونان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین امروز (دوشنبه) در تهران برگزار شد. در جریان برگزاری دومین نشست گفت و گوهای سیاسی معاونان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین که به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و «یوگنی ینین» معاون وزیر امور خارجه اوکراین برگزار شد، طیفی از موضوعات مورد علاقه دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در دومین نشست گفت و گوهای سیاسی معاونان وزرای امور خارجه ایران و اوکراین در تهران موضوعات مختلفی از جمله مسائل دوجانبه، برجام و تحریم های آمریکا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش فارس، دومین نشست گفت و گوهای سیاسی معاونان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین امروز (دوشنبه) در تهران برگزار شد.

در جریان برگزاری دومین نشست گفت و گوهای سیاسی معاونان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین که به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و «یوگنی ینین» معاون وزیر امور خارجه اوکراین برگزار شد، طیفی از موضوعات مورد علاقه دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دور از گفتگوهای سیاسی، دو طرف ضمن مرور آخرین تحولات روابط دوجانبه در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و امور کنسولی، راههای توسعه و گسترش روابط را مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست سیاسی همچنین دیدگاههای دو طرف در خصوص برخی موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی نظیر تحولات مربوط به برجام، تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه کشورمان، تحولات جاری در منطقه، آثار و پیامدهای کشوری و بین المللی ناشی از شیوع ویروس کووید- ۱۹ و راههای مقابله و مبارزه با آن مطرح و مورد گفتگو قرار گرفت.

دور سوم این مذاکرات در کی یف برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، معاون وزیر خارجه اوکراین همچنین در دومین دور مذاکرات ایران و اوکراین درباره سقوط هواپیمای اوکراینی به ریاست محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت خارجه شرکت کرد و با ظریف وزیر خارجه ایران نیز دیدار کرد.

دور دوم مذاکرات درباره سقوط هواپیمای اوکراینی امروز و فردا در تهران در حال برگزاری است. دور اول مذاکرات اوایل مرداد ماه در کی یف برگزار شده بود.

نظرات بینندگان