arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹

وضعیت آب و هوا، امروز ۲۹ مهر ۹۹ / پیش بینی بارش‌های ۴ روزه در برخی استان‌ها / هشدار وقوع سیل و آبگرفتگی معابر

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به وقوع سیل و آبگرفتگی معابر طی امروز و فردا در سه استان‌ از کاهش ۶ تا ۹ درجه‌ای دما در برخی مناطق کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به وقوع سیل و آبگرفتگی معابر طی امروز و فردا در سه استان‌ از کاهش ۶ تا ۹ درجه‌ای دما در برخی مناطق کشور خبر داد.

به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های گیلان و اردبیل ابرناکی و بار‌های پراکنده پیش بینی شده است. فردا سامانه بارشی ضمن تقویت به شرق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی نیز کشیده می‌شود.

پنجشنبه و جمعه در سواحل شرقی دریای خزر و خراسان شمالی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. شنبه هفته آینده برای اکثر مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف پیش بینی شده است. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دمای هوا از امروز تا جمعه در سواحل دریای خزر و اردبیل و از چهارشنبه تا جمعه در شمال شرق کشور 6 تا 9 درجه کاهش می‌یابد. دریای خزر از امروز تا بعدازظهر پنجشنبه مواج پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه‌ای از بارش باران همراه با کاهش دما و وزش باد طی امروز و فردا در استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل خبر داد.

این سازمان اثر مخاطره این پدیده را بالاآمدن آب رودخانه ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی سطح جاده ها، کاهش دید، احتمال سیلابی شدن مسیل ها واحتمال آسیب به داربست ها و سازه های سست بنیان اعلام و توصیه کرده از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها ، تمهیدات لازم در بخش های مختلف کشاورزی (گلخانه ها/ باغات مرکبات ،کیوی و .../ مرغداری ها و ...)، تمهیدات لازم برای فعالیت های کوهنوردی، کنترل و بازگشایی آبراه‌ها خودداری شود.

نظرات بینندگان