arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹

خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند

براساس مصوبه کمیسیون اقتصاد دولت درباره لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که در حال بررسی و تصویب در هیات دولت است، انواع خودرو‌های سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی به نام خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل که در پایان هرسال مجموع ارزش آن‌ها بیش از ۱۰ میلیارد ریال باشد مشمول مالیات می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس مصوبه کمیسیون اقتصاد دولت درباره لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که در حال بررسی و تصویب در هیات دولت است، خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند.

به گزارش  فارس، براساس پیش نویس لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که در کمیسیون اقتصاد دولت به تصویب رسیده و مراحل بررسی نهایی در هیات وزیران را طی می‌کند وضعیت اخذ مالیات از خودرو مشخص شد.

براساس مصوبه این کمیسیون، کلیه مالکین (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی به نام خود و فرزندان کمتر از 18 سال و محجور تحت تکفل که در پایان هرسال مجموع ارزش آنها بیش از 10 میلیارد ریال باشد، به شرح زیر مشمول مالیات سالانه خودرو میباشند.

- تا مبلغ 15 میلیارد ریال نسبت به مازاد 10 میلیارد ریال یک درصد

- تا مبلغ 30 میلیارد ریال نسبت به مازاد 15 میلیارد ریال دو درصد

- تا مبلغ 45 میلیارد ریال نسبت به مازاد 30 میلیارد ریال سه درصد

- نسبت به مازاد 45 میلیارد ریال چهار درصد

تبصره 1- مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این ماده، قیمت روز انواع خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن است که توسط سازمان مالیاتی کشور تا پایان دیماه هرسال برای اجرا در همان سال تعیین و اعلام می شود. مأخذ مزبور برای انواع خودرو که بعد از اعلام سازمان و تا پایان سال تولید یا وارد می شوند، بلافاصله پس از تولید یا واردات آن توسط سازمان مزبور تعیین و اعلام خواهد شد.

به گزارش فارس، این در حالی است که وزارت اقتصاد درباره این موضوع در پیش نویس لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، پیشنهاد داده بود که مالیات از خودروهای بالای بیش از 5 میلیارد ریال اخذ شود. همچنین بالاترین پله مالیاتی برای خودروهای مازاد 40 میلیارد ریال بود و قرار بود از این خودروها 5 درصد مالیات اخذ شود.

 

نظرات بینندگان