arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹

سازمان هواپیمایی: بلیت هواپیما فعلاً گران نمی‌شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به برنامه دولت برای حمایت از شرکت‌های هواپیمایی داخلی، گفت: قیمت بلیت هواپیما فعلاً افزایش نمی‌یاید. او گفت: بنابر دستور وزیر راه و شهرسازی بررسی این موضوع به بعد از ارائه صورت‌های مالی شرکت‌های هواپیمایی در سال‌های 97، 98 و نیمه نخست امسال موکول شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به برنامه دولت برای حمایت از شرکت‌های هواپیمایی داخلی، گفت: قیمت بلیت هواپیما فعلاً افزایش نمی‌یاید.

تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جلسه اخیر با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی، اظهار کرد: در این جلسه وضعیت حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور، ایرلاین‌های داخلی و... مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر انجام پروازهای داخلی با 60 درصد ظرفیت صندلی‌های هواپیما بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که از فردا اول آبان‌ماه شرکت‌های هواپیمایی ملزم به اجرای این مصوبه ستاد ملی کرونا هستند، افزود: قیمت بلیت هواپیما فعلا تغییر نمی‌کند و بنابر دستور وزیر راه و شهرسازی بررسی این موضوع به بعد از ارائه صورت‌های مالی شرکت‌های هواپیمایی در سال‌های 97، 98 و نیمه نخست امسال موکول شده است.

دهقانی زنگنه گفت: هفته آینده با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس،‌وزیر راه و شهرسازی و مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی جلسه‌ای برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: به دنبال آن هستیم که کمترین افزایش قیمت بلیت را اعمال کنیم؛‌ در این راستا بسته حمایتی جدید و تسهیلات دیگری برای ایرلاین‌های داخلی در نظر گرفته شده که امیدواریم عملیاتی شود.

 

نیمه ماه جاری دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی پس از افزایش 155 درصدی قیمت بلیت برخی مسیرهای پروازی داخلی گفته بود: برای افزایش قیمت بلیت هواپیما نیازی به مجوز سازمان هواپیمایی کشوری نداریم و نرخ جدید بر اساس دلار 27 هزار تومانی تعیین شده است.

مقصود اسعدی سامانی افزود: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه نرخ بلیط پروازهای داخلی آزادسازی شده است لذا شرکت های هواپیمایی برای تطبیق با وضعیت حمل و نقل هوایی اقدام به نرخ گذاری قیمت بلیط هواپیما می کنند.

وی تصریح کرد: نرخ کنونی بلیط هواپیما بر اساس دلار 11 هزار تومانی تعیین شده از سوی دیگر بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا از اول آبان ماه شرکت‌های هواپیمایی باید به حداکثر از 60 درصد ظرفیت صندلی‌های خود استفاده کنند، این مسئله به همراه نرخ دلار 27 هزار تومانی باعث شده تا قیمت گذاری جدید توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی انجام شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی یادآور شد: در جلسات با ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا بارها تاکید کردیم امکان شیوع ویروس کرونا در داخل هواپیما با توجه به تمهیدات انجام شده وجود ندارد اما با این وجود ایرلاین های داخلی از اول آبان ماه 99 باید با 60 درصد ظرفیت خود اقدام به مسافر گیری کنند.

نظرات بینندگان