arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹

ازدحام برای گرفتن ویزای پاکستان در شرق افغانستان؛ دست‌کم ۱۱ زن کشته شدند

یک مقام امنیتی در ولایت شرقی ننگرهار تایید کرده که در استدیوم/ورزشگاه فوتبال شهر جلال آباد ازدحام و هجوم مردم برای گرفتن ویزای پاکستان چندین کشته و زخمی به جا گذاشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مقام امنیتی در ولایت شرقی ننگرهار تایید کرده که در استدیوم/ورزشگاه فوتبال شهر جلال آباد ازدحام و هجوم مردم برای گرفتن ویزای پاکستان چندین کشته و زخمی به جا گذاشته است.

این منبع که نخواست نامش در گزارش درج شود، تایید کرده که در این رویداد دست‌کم یازده زن کشته و دوازده نفر که اکثریت‌شان زنان‌اند، زخمی شدند.

ذبیح الله رحیمزی، خبرنگار بی‌بی‌سی در ننگرهار می‌گوید امروز هزاران نفر برای طی مراحل اسنادشان برای به دست آوردن ویزای پاکستان در این ورزشگاه تجمع کرده بودند.

مسئولان شفاخانه شهر جلال آباد نیز انتقال جسد دوازده زن از این رویداد را به این مرکز بهداشتی تایید کرده اند. به گفته این مسئولان دوازده زخمی نیز به شفاخانه آورده شدند که سه نفرشان مرد هستند.

قنسولگری پاکستان در شهر جلال آباد نیز این رویداد را تایید کرده و گفته که در نتیجه مدیریت نادرست و ازدحام مردم دوازده زن در این حادثه جان داده‌اند.

برای جلوگیری از بی نظمی و ازدحام در مقابل کنسولگری، اقدامات ابتدایی برای اخذ ویزای پاکستان در استدیوم شهر جلال آباد انجام می‌شد.

ویزای پاکستان تقریبا از تاریخ ۱۶ مارس سال جاری به دنبال شیوع ویروس کرونا به شهروندان افغانستان متوقف شده بود اما حدود ۱۰ روز پیش توزیع آن دوباره آغاز شد.

بسیاری از شهروندان افغانستان به خصوص از ولایات شرقی اکثرا برای مداوای بیماری‌های‌شان و یا برای کار و بار به پاکستان سفر می‌کنند.

سفارت پاکستان به تازگی اعلام کرد که برای به میان آوردن سهولت در توزیع ویزا، خدمات توزیع ویزا علاوه بر کابل، در قنسولگری‌های ننگرهار، قندهار، هرات و مزار شریف نیز آغاز خواهد شد.

ادعای وجود فساد در توزیع ویزای پاکستان سبب شد، امور ابتدایی و تنظیم توزیع ویزا به فعالان مدنی در شهر جلال آباد سپرده شود که این بخش از کارها در چند روز گذشته در استدیوم جلال آباد پیش برده می‌شد.

منبع: بی بی سی

نظرات بینندگان