arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹

درگیری مرزبانان با قاچاقچیان در میناب؛ یک مرزبان به شهادت رسید / شناور مهاجم متواری شد

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از درگیری مرزبانان با قاچاقچیان در آب‌های شهرستان میناب و شهادت یک مرزبانان در این درگیری خبر داد. این مقام ارشد مرزبانی در استان هرمزگان با اشاره به اینکه شناور مهاجم از محل متواری شد گفت: تلاش ماموران برای دستگیری آنان ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از درگیری مرزبانان با قاچاقچیان در آب‌های شهرستان میناب و شهادت یک مرزبانان در این درگیری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس سردار حسین دهکی اظهار داشت: بامداد امروز در درگیری مرزبانان پایگاه دریابانی میناب در سواحل گروگ با قاچاقچیان سوخت یکی از مرزبانان این شهرستان به نام ستوانسوم "محمد احمدی سکل" به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، احشام و سوخت اکیپ گشت دریایی پایگاه دریابانی میناب حین گشت زنی در روبروی ساحل گروگ در فاصله یک مایلی ساحل با تعداد زیادی شناور حامل سوخت قاچاق که بصورت گروهی درحال حرکت به سمت نوار مرزی بوده برخورد می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: مرزبانان با مشاهده قاچاقچیان دستور توقف شناور‌ها را دادند که ضمن بی‌توجهی و دهن‌کجی به قانون، یک فروند از شناور‌های قاچاقچیان با نیت صدمه زدن به شناور سازمانی و جان پرسنل حمله ور شده که در اثر برخورد شناور قاچاقچیان با شناور سازمانی، احدی از مرزبانان به نام ستوانسوم "محمد احمدی سکل "به دلیل برخورد شدید با شناور از ناحیه سر و کتف سمت چپ دچار جراحت و خون ریزی شده که بلافاصله مصدوم به اسکله سیریک اعزام و با هماهنگی‌های انجام شده توسط اورژانس ۱۱۵ جهت مداوا به بیمارستان شهرستان سیریک انتقال شد.

سردار دهکی بیان داشت: با وجود تلاش پرسنل بیمارستان، متاسفانه اقدامات درمانی و احیاء موثر واقع نگردید و این مرزبانان شجاع و خدوم مرزبانی هرمزگان به درجه رفیع شهادت نایل آمد و به خیل همرزمان شهیدش در مرزبانی استان هرمزگان پیوست.

این مقام ارشد مرزبانی در استان هرمزگان با اشاره به اینکه شناور مهاجم از محل متواری شد گفت: تلاش ماموران برای دستگیری آنان ادامه دارد.

فرمانده مرزبانی استان ضمن محکوم کردن این واقعه و ابراز همدردی با خانواده آن شهید والامقام خاطرنشان کرد: اقدامات مرزبانی نیروی انتظامی تنها به برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ خلاصه نمی‌شود بلکه امروز بزرگ‌ترین مسئولیتی که بر دوش ما نهاده شده است، ادامه دادن راه شهیدان و قدردانی و همدردی با خانواده‌های معظم شهداست.

سردار دهکی با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی امسال در استان هرمزگان با شهادت دو مرزبان عزیز هرمزگانی رنگ و بوی ایثار و شهادت به خود گرفته گفت: امروز باب شهادت به روی مرزبانان باز است و همه ما مرزبانان در راه اعتلای میهن عزیز اسلامی، تحقق امنیت پایدار نوار مرزی و مبارزه با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت آماده جانفشانی هستیم و خون‌های پاک این شهدا عزم مرزبانان را برای مبارزه با قاچاقچیان بیش از گذشته خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، روز جمعه ۲۵ مهرماه نیز اکیپ گشت دریایی پست کنترل لافت، حین گشت زنی و انجام وظیفه به شناور قاچاقچیان برخورد که دستور توقف شناور داده شد که با ممانعت و بی توجهی قاچاقچیان روبرو می‌شود و براثر برخورد شناور قاچاقچیان با شناور سازمانی پایگاه دریابانی قشم، ستوانیکم "اصغر سالاپور" به شدت زخمی که به بیمارستان منتقل، ولی متاسفانه به علت شدت جراحات وارده قبل از رسیدن به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل شده بود.

نظرات بینندگان