arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹

هاشمی طبا: اگر نظام تصمیم به مذاکره بگیرد، ذوالنوری زودتر از بقیه با آمریکایی ها دست می دهد/ کاندیدایی که مردم از او خوششان بیاید نداریم؛ مگر اینکه فردین بیاید، یعنی کسی که شهرت طلب است

مصطفی هاشمی طبا اظهار کرد: سیاست خارجی توسط مقام معظم رهبری تصمیم گیری می شود. اگر نظام تصمیم به مذاکره بگیرد همین آقای ذوالنوری زودتر از بقیه با آمریکایی‌ها دست می‎‌دهد. فکر نکنیم برخی ها خیلی انقلابی هستند، خیر این طور نیست. می گویند شاعری وام گرفت، شعرش آرام گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مصطفی هاشمی طبا می‌گوید: اگر نظام تصمیم به مذاکره بگیرد همین آقای ذوالنوری زودتر از بقیه با آمریکایی‌ها دست می‎‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، تندوری برخی از نمایندگان مجلس یازدهم از همان روزهای اول موجب شد تا بسیاری از چهره‌های معتدل از جریانات مختلف سیاسی کشور هشدارهای لازم در خصوص رفتار نمایندگان جدید را مطرح کنند و حتی رهبر معظم انقلاب نیز در دیداری که وکلای ملت به صورت ویدئو کنفرانسی داشتند، تذکرات لازم در خصوص نوع تعامل نمایندگان در قبال دولت مستقر را مطرح فرمودند.

در هفته جاری اما حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با نگارش یک توئیت دوباره این موضوع را روشن کرد که جریان تندور در مجلس حتی بی توجه به توصیه های رهبری تنها به دنبال فشار آوردن به دولت است. ذوالنوری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر رئیس جمهور را تهدید به «اعدام» کرد.

رفتارهای خارج از عرف و حتی حاشیه ساز این نماینده نزدیک به جبهه پایداری به این توئیت ختم نمی‌شود و او در گذشته نیز در زمانی که تنش بین ایران و انگلیس بالا گرفته بود، در دیداری حضوری با «راب مکر» سفیر بریتانیا در تهران صدای بسیاری از اصولگرایان را نیز در آورد و خوش و بش اون با راب مکر را به باد انتقاد گرفتند.

پس از این توئیت جنجالی بسیاری از چهره‌های سیاسی به این رفتار نماینده مردم قم درمجلس واکنش نشان دادند. درهمین رابطه مصطفی هاشمی طبا معاون دولت اصلاحات در گفتگویی با «نامه نیوز» با اشاره به اهمیت ارتباط ایران با کشورهای دنیا اظهار کرد: سیاست خارجی توسط مقام معظم رهبری تصمیم گیری می شود. اگر نظام تصمیم به مذاکره بگیرد همین آقای ذوالنوری زودتر از بقیه با آمریکایی‌ها دست می‎‌دهد. فکر نکنیم برخی ها خیلی انقلابی هستند، خیر این طور نیست. می گویند شاعری وام گرفت، شعرش آرام گرفت.

هاشمی طبا با بیان اینکه پیروزی بایدن موقعیت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را در انتخابات ریاست جمهوری تغییر نمی دهد، تأکید کرد: بعید می دانم مردم خیلی در انتخابات مشارکت کنند چون الان کاندیدای درست و حسابی نداریم. کاندیدایی که مردم از او خوششان بیاید را در صحنه نمی بینند مگر اینکه فردین {سیاسی} بیاید، یعنی کسی که شهرت طلب است.

نظرات بینندگان