arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹

فارس: قالیباف جلسه جایگزین سران سه قوه راه انداخت

بعد از تعطیلی جلسات شورای هماهنگی، طرح جایگزینی را مجلس در سطح وزرا برای پی گیری مسائل کشور دنبال کرده است. در همین راستا قالیباف ، جلساتی با وزرا و مدیران ارشد دولتی برگزار کرده و ارائه توضیح و گزارش از آنها درخصوص مسائل مختلف پیگیری می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس نوشت: آخرین جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مربوط به مخالفت روسای قوای تقنینی و قضائی با تشکیل بورس نفت بود که از آن روز تاکنون (یک ماه) جلسه اقتصادی سران قوا تعطیل شده است.

پیگیری‌ها از نمایندگان مجلس حکایت از این دارد که بعد از تعطیلی جلسات شورای هماهنگی، طرح جایگزینی را مجلس در سطح وزرا برای پی گیری مسائل کشور دنبال کرده است.

در همین راستا قالیباف به عنوان رئیس مجلس، جلساتی با وزرا و مدیران ارشد دولتی برگزار کرده و به نوعی امر ضروری تعامل قوا را در سطح ارتباط با وزرا و ارائه توضیح و گزارش از آنها درخصوص مسائل مختلف پیگیری می‌کند.

پی گیری وضعیت بازار ارز و جلسات مستمر 10 روزه با هدف کاهش قیمت دلار و تثبیت بورس و جلوگیری از قیمت گذاری دستوری فولاد در همین راستا تلقی می شود. 

همچنین برگزاری نشست‌های رئیس مجلس و نمایندگان با رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، وزیر نفت و وزیر جهاد کشاورزی برای پی گیری  مسئله اقتصاد و معیشت، سیاست‌های پولی، مالی و تجاری، نحوه حمایت از واردات کالاهای اساسی با ارز ترجیحی و حمایت از تولید از جمله اقدامات اخیر و تعاملی دولت و مجلس محسوب می شود. 

در این جلسه نمایندگان نقطه نظرات و انتقادات خود را پیرامون مسائل مختلف از جمله نفوذ دلالان در بحث توزیع نهاده‌های دامی و خودرو و... مطرح کردند.

در جلسه مذکور عنوان شد که فعالیت دلالان در بخش خودرو باعث شده تا ورق فولاد و قطعات یک و نیم برابر قیمت به دست خودروسازان برسد که این مسأله تأثیر قابل توجهی در افزایش قیمت خودرو در کشور دارد.

 

نظرات بینندگان