arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / آیا یارانه ۱۲۰ هزار تومانی در راه است / مقام آمریکایی: ترامپ رأی بیاورد خاورمیانه را برای ۱۰۰ سال تغییر می‌دهیم / تداوم ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه / تداوم کاهش قیمت خودرو؛ پراید ۱۱۰ میلیون تومانی هم فروش نمی‌رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / آیا یارانه ۱۲۰ هزار تومانی در راه است / مقام آمریکایی: ترامپ رأی بیاورد خاورمیانه را برای ۱۰۰ سال تغییر می‌دهیم / تداوم ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه / تداوم کاهش قیمت خودرو؛ پراید ۱۱۰ میلیون تومانی هم فروش نمی‌رود

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

مقام آمریکایی: ترامپ رأی بیاورد خاورمیانه را برای ۱۰۰ سال تغییر می‌دهیم: «دیوید فریدمن»، سفیر آمریکا در اسرائیل گفته اگر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای یک دور دیگر انتخاب شود، واشنگتن خاورمیانه را برای ۱۰۰ سال بعد تغییر خواهد داد. فریدمن گفت: «اگر ما بتوانیم چهار سال دیگر در قدرت باشیم آن کشورهایی که تنها راهبردشان این است که امیدوار باشند ما بر سر کار نباشیم چاره‌ای غیر از تعامل سازنده با ما نخواهند داشت و ما امیدواریم بتوانیم خاورمیانه را واقعاً برای ۱۰۰ سال تغییر دهیم و به تمام فعالیت‌های خطرناک، مخرب و غیرانسانی‌ای که این‌همه یأس برای این همه مردم در این منطقه به بار آورده خاتمه دهیم.»

آیا یارانه ۱۲۰ هزار تومانی در راه است: بعد از اما و اگرهای بسیار در رابطه با طرح تامین کالاهای اساسی توافق برای پرداخت مبلغ بین ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تومانی برای هر یک از مشمولان صورت گرفته است. طی ماه‌های گذشته با توجه به وضعیت تامین کالاهای اساسی و مشکلاتی که در این رابطه برای مردم وجود داشت، مجلس طرح یک فوریتی طرح تامین کالاهای اساسی را مصوب کرد که طی آن پیشنهاداتی در رابطه با توزیع کالاهای اساسی در قالب کالابرگ یا کارت الکترونیک مطرح بود. در این مدت نیز قرار بود سازمان برنامه و بودجه طرح را بررسی کند و در رابطه با تامین منابع آن تصمیم‌گیری شود. نطور که در نهایت کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مصوب شده از این حکایت دارد که دولت ملزم به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی خواهد کرد. براین اساس قرار است مبلغ ۱۲۰ هزار تومان برای هریک از افراد سه دهک اول و ۶۰ هزار تومان برای هر یک از سایر دهک‌ها واریز شود که به حساب کارت یارانه نقدی آنها خواهد بود.

رویترز: اوباما رسما برای بایدن به میدان می آید: رویترز اعلام کرد در نخستین حضور میدانی در رقابت های انتخاباتی باراک اوباما در ایالت پنسیلوانیا برای حمایت از بایدن رسما سخنرانی تبلیغاتی خواهد کرد. ایالت پنسیلوانیا از ایالت های مهم و تعیین کننده در رقابت های انتخاباتی آمریکا محسوب می شود و گفته می شود که هر کاندیدایی آراء این ایالت را از آن خود کند شانس بالایی در پیروزی نهایی در انتخابات خواهد داشت.

ترامپ: می‌خواهم ایران یک کشور قدرتمند بدون تسلیحات هسته‌ای باشد: رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که می خواهد ایران یک کشوری بزرگ و قدرتمند باشد. او گفت: «من چنین چیزی نمی‌خواهم. من خواهان رفاه آنها هستم اما آنها نمی‌توانند تسلیحات هسته‌ای داشته باشند. من می‌خواهم آنها کشوری بزرگ و قدرتمند باشند..به محض پیروزی ما [در انتخابات ریاست‌جمهوری] اولین تماس از سوی ایران خواهد بود و توافقی صورت خواهد گرفت».

تداوم کاهش قیمت خودرو؛ پراید ۱۱۰ میلیون تومانی هم فروش نمی‌رود: افت قیمت دلار از روز گذشته باعث کاهش قیمت خودرو در بازار شد که این افت قیمت امروز نیز ادامه یافت به طوری که قیمت هر دستگاه پراید در بازار به حدود ۱۱۰ میلیون تومان رسیده است. سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل در این مورد گفت: با افت قیمت ارز، قیمت‌ها در بازار خودرو نیز کاهشی شده هرچند رکود بر بازار حاکم است و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. وی ادامه داد: قیمت پراید که در روز‌های گذشته تا ۱۲۸ میلیون تومان بالا رفته بود، دیروز در بازار به ۱۱۷ میلیون تومان رسید و امروز نیز تا ۱۱۵ و حتی ۱۱۰ میلیون تومان پایین آمده است.

تداوم ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه: هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۲۲۱ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۷هزار و ۹۰۰ تومان است. این قیمت‌ها نسیت به چند روز گذشته با کاهشی چشم‌گیر همراه بوده است.

ونزوئلا تا ۲ ماه دیگر واکسیناسیون کرونا با واکسن‌های ساخت چین و روسیه را آغاز می‌کند: نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا روز سه‌شنبه با اعلام این مطلب یادآور شد که کارزار عمومی برای واکسینه کردن افراد بر ضد ویروس کرونا با واکسن‌های روس و چینی دسامبر تا ژانویه آینده برپا خواهد شد.

رکوردشکنی دوباره کرونا: سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۱۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۱ هزار و ۳۴۶ نفر رسید و ۳۱ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند. لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

 

نظرات بینندگان