arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹

نتایج نظرسنجی سی ان بی سی و چنج: ۵۲ درصد رای دهندگان آمریکایی نگران نپذیرفتن نتایج انتخابات از سوی ترامپ هستند

همزمان با پیشتازی جو بایدن نامزد دموکرات ها در ایالت‌های کلیدی و در سطح ملی، اکثریت رای‌دهندگان آمریکایی (۵۲ درصد) می‌گویند نگران هستند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شکست خود را در انتخابات ۲۰۲۰ نپذیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با پیشتازی جو بایدن نامزد دموکرات ها در ایالت‌های کلیدی و در سطح ملی، اکثریت رای‌دهندگان آمریکایی (۵۲ درصد) می‌گویند نگران هستند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شکست خود را در انتخابات ۲۰۲۰ نپذیرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای آکسیوس آمریکا گزارش داد: ترامپ بارها از بیان این که «آیا به انتقال صلح آمیز قدرت در صورت شکست در مقابل بایدن، رضایت خواهد داد»، خودداری کرده است.

اکنون نتایج نظرسنجی سی ان بی سی و شرکت تحقیقاتی چنج نشان داد که ۵۲ درصد آمریکایی ها تا حدی یا بسیار نگران هستند که ترامپ نتایج انتخابات را در صورت شکست، نپذیرد که شامل ۶۳ درصد از زنان تحصیل کرده دانشگاهی و ۴۸ درصد از زنان سفیدپوست طبقه کارگر است.

این نظرسنجی نشان داد ۹۲ درصد در ایالت های محل رقابت در آمریکا «بشدت انگیزه شرکت در انتخابات را دارند». این ایالت های شامل آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین است.

این نتایج همچنین حکایت از آن داشت که ۹۱ درصد رای دهندگان احتمالی در سطح ملی گفته اند «بشدت انگیزه شرکت در انتخابات را دارند».

هفته گذشته رای دهندگان آمریکایی تقریبا پنج برابر همین مقطع زمانی در انتخابات سال ۲۰۱۶ رای دادند. تا روز چهارشنبه بیش از ۳۹ میلیون رای به صندوق ها ریخته شده است.

در سطح ملی، ۵۳ درصد رای دهندگان بایدن تاکنون رای داده اند و این رقم درباره هواداران ترامپ فقط ۲۵ درصد است.

بر اساس این نظرسنجی بایدن با اختلاف ۱۰ واحدی در سطح ملی و ۲ واحدی در هریک از ایالت هال کلیدی از ترامپ جلوتر است.

این نظرسنجی آرای بایدن- ترامپ را در آریزونا ۵۱ درصد در مقابل ۴۵ درصد، فلوریدا ۵۰ درصد در مقابل ۴۵ درصد، میشیگان ۵۱ درصد در مقابل ۴۴ درصد، کارولینای شمالی ۵۰ درصد در برابر ۴۷ درصد، پنسیلوانیا ۴۹ درصد در برابر ۴۷ درصد، ویسکانسین ۵۲ درصد در مقابل ۴۴ درصد عنوان کرده است.

این نظرسنجی از بین دو هزار و ۹۴۹ نفر از رای دهندگان احتمالی و در بازه زمانی ۱۹-۱۶ اکتبر (۲۸-۲۵ مهر) و در شش ایالت محل رقابت شامل آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین با حاشیه خطای مثبت و منفی ۱.۸ درصد انجام شده است. در سطح ملی نظرسنجی از بین دو هزار و ۷۱۱ رای دهنده احتمالی با حاشیه خطای مثبت و منفی ۱.۸۸ انجام شده است.

اختلاف ۶ واحدی ترامپ در پنسیلوانیا

نتیجه نظرسنجی یو اس ای تودی، دانشگاه سافولک که روز چهارشنبه منتشر شده نشان می دهد که بایدن با اختلاف ۶ درصد نزد رای دهندگان احتمالی در پنسیلوانیا به عنوان یکی از ایالت های بسیار کلیدی در نتیجه رقابت های کاخ سفید از ترامپ جلوتر است.

این نتایج نشان داد ۴۸.۶ درصد از رای دهندگان احتمالی در پنسیلوانیا بایدن را ترجیح می دهند و ۴۲.۴ درصد علاقه مند به حضور دوباره رئیس جمهوری کنونی جمهوریخواه در کاخ سفید برای دوره دوم هستند.

امتیاز بایدن در این نظرسنجی نسبت به متوسط نظرسنجی انجام شده توسط متوسط ریل کلیر پالیتیکس افزایش نشان می دهد. نظرسنجی این موسسه اختلاف ۳.۵ درصدی به نفع بایدن را نشان می داد.

ترامپ با کمتر از یک درصد اختلاف در انتخابات سال ۲۰۱۶ در پنسیلوانیا پیروز شد. توانایی در بُرد او در این ایالت و دو ایالت محل رقابت میشیگان و ویسکانسین باعث شد او بتواند با آرای الکترال در انتخابات پیروز شود.

این نظرسنجی در بازه زمانی ۱۹-۱۵ اکتبر (۲۸-۲۴ مهر) از بین ۵۰۰ نفر از رای دهندگان احتمالی در پنسیلوانیا با حاشیه خطای مثبت و منفی ۴.۴ درصد انجام شد.

پیشتازی ۵۱ درصد بایدن نزد رای دهندگان یهودی فلوریدا

روز چهارشنبه نتایج نظرسنجی که به سفارش پایگاه خبری کمیته یهودیان آمریکا ( ای جی سی) انجام شده است، نشان می‌دهد اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همین امروز برگزار شود، اکثریت (۷۵ درصدی) جامعه یهودیان آمریکا به جو بایدن نامزد دموکرات ها رای می‌دهند و همچنین اکثریت این جامعه معتقدند بایدن به شکل موثرتری می‌تواند از عهده مسائل ایران برآید.

نظرسنجی دیگری که صرفا از یهودیان فلوریدا انجام شده نشان می دهد که ۵۱ درصد از این قشر از جامعه آمریکا به بایدن رای خواهند داد.

نظرسنجی شرکت مشاوره تحقیقات GBAO نشان داد بایدن با کسب ۷۳ درصد از ارا در مقابل ترامپ با ۲۲ درصد نزد رای دهندگان فلوریدا با اختلافی ۵۱ درصدی جلو است که این نتایج نسبت به متوسط نظرسنجی های شرکت «فایو ترتی فایو» در فلوریدا که پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ را ۴۹ در برابر ۴۵.۵ نشان می داد (یعنی اختلافی حدود ۳.۵ درصدی) بسیار بیشتر است. رقابت در این ایالت با داشتن ۲۹ رای الکترال بسیار تنگاتنگ به پیش می رود.

رای دهندگان یهودی رای دهندگان وفادار و مهمی را در حمایت از نامزدهای دموکرات تشکیل می دهند. در انتخابات های پشت سر هم در آمریکا نامزدهای جمهوری خواه و حامیانشان تظاهر می کنند که این گروه از رای دهندگان به آنها تمایل دارند اما آمار نشان می دهد که این اتفاق بعید است در انتخابات امسال رخ دهد.

بایدن با اختلاف کم پیشتاز در ایالت آیووا

نتایج نظرسنجی جدید نیویورک تایمز و کالج سیِنا نشان می دهد که بایدن با ۴۶ درصد آرا در مقایسه با ترامپ با ۴۳ درصد آرا در بین رای دهندگان احتمالی در آیووا رقیب پیشتاز است و ۷ درصد از رای دهندگان گفته اند هنوز تصمیم خود را نگرفته اند یا ترجیح می دهند از نام بردن نامزد مورد علاقه خود خودداری کنند.

این نتایج حکایت از آن داشت که در بین رای دهندگان ۶۵ سال به بالا بایدن نامزد پیشتاز است و در بین رای دهندگان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی اختلاف دو نامزد ۷ درصد است و به عبارتی بایدن مورد حمایت ۴۸ درصد از رای دهندگان است و میزان حمایت از ترامپ ۴۱ درصد است.

این نظرسنجی از بین ۷۵۳ نفر از رای دهندگان احتمالی در ایالت آیووا و از طریق تلفنی و در بازه زمانی ۲۰-۱۸ اکتبر (۲۹-۲۷ مهر) و با حاشیه خطای حدود ۴ درصد انجام شده است.

اختلاف بایدن-ترامپ در مدیریت اقتصادی کمتر می شود

نظرسنجی مورنینگ کانسالت و تارنمای پولیتیکو گویای این است که در مدیریت اقتصادی اختلاف بایدن و ترامپ به یک درصد رسیده است و ۱۱ درصد از رای دهندگان گفته اند نمی دانند یا نمی خواهند نظر خود را درباره این که کدام نامزد بهتر می تواند اقتصاد را مدیریت کند، بیان کنند. این نتایج نشان داد رای دهندگان اعتماد بیشتری (۴۵ درصد) به بایدن برای مدیریت اقتصادی به نسبت ترامپ (۴۴ درصد) دارند.

همچنین ۵۵ درصد آمریکایی ها عملکرد ترامپ را قبول ندارند. این نظرسنجی که با حاشیه خطای دو درصد از بین ۱۹۹۴ رای دهنده انجام شده است نشان می دهد که در دوران پس از همه گیری کرونا اعتماد رای دهندگان به بایدن برای مدیریت اقتصادی بیشتر شده است.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ آبان برای تعیین رئیس جمهوری آمریکا و معاون او برگزار می شود.

نظرات بینندگان