arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / اعمال محدودیت‌های شدید در ۴۳ شهر / محمد بن سلمان در پی عادس‌سازی مناسبات با اسرائیل بعد از انتخابات / جزئیات جدید از ویدئوی کتک‌ خوردن زنی در آبادان / اعمال محدودیت‌های شدید در ۴۳ شهر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / اعمال محدودیت‌های شدید در ۴۳ شهر / محمد بن سلمان در پی عادس‌سازی مناسبات با اسرائیل بعد از انتخابات / جزئیات جدید از ویدئوی کتک‌ خوردن زنی در آبادان / اعمال محدودیت‌های شدید در ۴۳ شهر

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

پلیس: فیلمبرداری هنگام رانندگی، ۱۰۰ هزار تومان جریمه دارد: جانشین رئیس پلیس راهور ناجا به کاربرانی فضای مجازی که هنگام رانندگی اقدام به فیلمبرداری می کنند هشدار داد و گفت: این رفتار یک تخلف آیین نامه ای است. جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: این تخلف مصداق صحبت کردن با تلفن همراه (استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی) است و جریمه‌اش هم همان ۱۰۰ هزار تومان است.

43 نفر از دلالان بازار ارز در اصفهان دستگیر شدند:  43 نفر از دلالان و اخلالگران بازار ارز به اتهام ایجاد اخلال در بازار و افزایش کاذب قیمیت ارز در استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش ایسنا به نقل از وزارت اطلاعات، با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در اداره کل اطلاعات استان اصفهان، 43 نفر از دلالان و اخلالگران بازار ارز که در استان اصفهان فعالیت داشتند؛ شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شدند.

اعمال محدودیت‌های شدید در ۴۳ شهر: رئیس جمهور با قدردانی از فعالیت مجاهدانه همه دستگاه های دخیل در مقابله با کرونا و بویژه کادر درمانی کشور به عنوان سربازان خط مقدم این مبارزه، تاکید کرد: بررسی تجربه کشور در این مبارزه هشت ماهه نشان می دهد که هر جا در سایه همراهی مردم و هماهنگی، یکدستی و انسجام مسوولان می توان به موفقیت دست یافت. در این جلسه پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان و کمیته امنیتی - اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا مطرح و مورد تایید قرار گرفت که براساس این پیشنهاد مقرر شد از روز دوشنبه ۵/ ۸/ ۱۳۹۹ تا پایان آبان ماه نسبت به کاهش حضور کارکنان دولت و دستگاه های اجرایی در تهران به میزان ۵۰ درصد اقدام گردد. همچنین بر اساس اعلام کمیته های درمان و اجتماعی - امنیتی در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا را دارند، از روز دوشنبه به مدت یک هفته محدودیت های شدید اعمال خواهد شد و در صورت لزوم در هفته بعدی هم اعمال خواهد شد.

منبعی نزدیک به ولی‌عهد سعودی: بن‌سلمان گفته در صورت عادی‌سازی با اسرائیل، ایران او را می‌کشد: یکی از افراد نزدیک به ولی‌عهد سعودی گفته است که محمد بن سلمان تمایل زیادی به عادی‌سازی روابط با اسرائیل دارد ولی از عواقب آن می‌ترسد. روزنامه هاآرتص چاپ اسرائیل پنجشنبه نوشت که «حییم سبان»، میلیاردر اسرائیلی و دوست نزدیک بن‌سلمان اخیرا با او دیداری داشته است. او مدعی شد که ولی‌عهد سعودی به او گفته است که از واکنش ایران و مردم عربستان به عادی‌سازی روابط با تل آویو می‌ترسد. بن سلمان گفته است: «زیرا این اقدام منجر به قتل من به دست ایران، قطر و ملتم (مردم عربستان) شود».

ترامپ: حرف‌های اوباما تبلیغ انتخاباتی برای من بود: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر گفته اظهارات «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور پیشین این کشور در حکم تبلیغات انتخاباتی برای او بوده است. ترامپ در این پیام نوشت: «اوباما در حال تبلیغ [انتخاباتی] برای ماست. هر وقت او صحبت می‌کند، مردم به طرف ما می‌آیند. او حتی نمی‌خواست از جو [بایدن] خوابالو حمایت کند. او این کار را مدت‌ها بعد از انتخابات مقدماتی انجام داد!»

«سعد الحریری» مأمور تشکیل کابینه در لبنان شد: سعد الحریری رئیس جریان «المستقبل» در رایزنی‌های پارلمانی امروز آرای لازم برای مأمور شدن به تشکیل کابینه را به دست آورد.

رئیس موساد: ریاض برای عادی‌سازی روابط با ما منتظر انتخابات آمریکاست: رئیس موساد گفت که عربستان سعودی هم در صف کشورهایی است که خواهان عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند. او در محافل خصوصی و پشت‌درهای بسته گفته است که «عربستان سعودی منتظر نتایج انتخابات است تا هدیه خود را (عادی‌سازی) به رئیس جمهور منتخب تقدیم کند».

واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، به قرنطینه رفت: محمود واعظی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ‏با مثبت شدن نتیجه تست کرونای دخترم، من و همسرم نیز تست دادیم که نتیجه تست ایشان مثبت و تست من منفی بود و باوجود اینکه هیچگونه علائمی تاکنون نداشته‌ام، تصمیم گرفتم تا تکرار تست در هفته آینده و روشن شدن نتیجه آن، در قرنطینه خانگی بمانم.

جزئیات جدید از ویدئوی کتک‌ خوردن زنی در آبادان: پس از انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی که در آن زنی با سر و صورت خونین در محاصره چند زن و مرد دیده می‌شود و واکنش‌های گسترده کاربران مجازی در این باره، زین‌العابدین موسوی، فرماندار ویژه آبادان گفت: «همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.» موسوی، بازداشت فردی که لباس حراست به تن دارد و با باتوم، پا و دست، بدن زن زخمی را لمس کرده را نیز تایید کرد.

فوت ۳۰۴ مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ( ۱ آبان ۱۳۹۹ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۴۷۱  بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۲۴۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۵۰ هزار و ۷۵۷ نفر رسید. وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۱ هزار و ۶۵۰ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

فرمانده ستاد کرونا: محدودیت‌های کرونایی پایتخت شدیدتر می‌شود: علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به تعداد موارد مراجعه سرپایی و بستری بیماران در استان تهران، از اعمال محدودیت های بیشتر از هفته آینده خبر داد. او از ارائه پیشنهادهای جدید برای تغییر در محدودیت‌های قبلی یا بازنگری آنها به ستاد ملی کرونا خبر داد و اظهار کرد: اولین موردی که به پیشنهاد ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران تصویب شد، تقلیل کارکنان همه دستگاه‌ها به ۵۰ درصد ظرفیت و اعمال طرح زوج و فرد تا پایان آبان ماه است که مقدار قابل توجهی حجم ترافیک و ترددهای درون‌شهری را کاهش می‌دهد.

رئیس کل بانک مرکزی: تهاتر نفت با کالا برنامه جدید ایران است: رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: تامین کالاهای مورد نیاز کشور اعم از کالاهای اساسی و ضروری و همچنین مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید، اولویت نخست تهاتر کالا با نفت است.

نظرات بینندگان