arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۸ - ۰۲ آبان ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲ آبان ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اسرائیل: مخالفتی با فروش جنگنده اف-35 به امارات نداریم
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۲۳:۳۱

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل گفته اسرائیل مخالفتی با فروش سلاح‌های پیشرفته به امارات ندارد. طبق گزارش روزنامه جزوزالم‌پست، دفتر وزارت جنگ اسرائیل هم در بیانیه‌ای اعلام کرده اسرائیل با فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات مخالفت نخواهد کرد.

اعلام رسمی عادی‌سازی روابط سودان و اسرائیل
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۲۲:۳۲

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خبر داده که اسرائیل و سودان بر عادی سازی روابط با یکدیگر به توافق رسیده‌اند. کاخ سفید در بیانه خود افزود که پیوستن کشور دیگری به توافق ابراهیم، گام بزرگ مهمی به سوی تحقق صلح در خاورمیانه به شمار می‌آید.

پروازهای اروپایی هما به دوران قبل از کرونا بازگشت / پرواز برنامه ای و مشخص در حدود ۷ مسیر اروپایی
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۲۲:۳۱

مدیرکل روابط‌ عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» گفت: پروازهای برنامه‌ای ایران‌ایر به کشورهای انگلیس، فرانسه، اتریش، آلمان و ایتالیا به قبل از دوران شیوع ویروس کرونا بازگشت و به صورت برنامه‌ای انجام می‌شود. «حسین جهانی» روز جمعه درباره آخرین وضعیت پروازهای برنامه‌ای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون ایران ایر در حدود ۷ مسیر اروپایی به صورت برنامه‌ای و مشخص پرواز دارد.

کرونا در اروپا؛ رفت و آمد شبانه برای ۴۶ میلیون فرانسوی ممنوع شد
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۲۲:۳۰

در حالی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان به بیش از ۴۲ میلیون نفر و آمار قربانیان آن به بیش از ۱ میلیون و ۱۴۰ هزار نفر رسیده است، اروپا نگران از موج دوم شیوع آن در تلاش است خود را برای مواجه با ضربۀ سخت دیگری آماده کند. ژان کاستکس، نخست‌وزیر فرانسه عصر پنج‌شنبه، شش روز پس از اجرای مقررات منع آمد و شد شبانه در پاریس و هشت شهر بزرگ دیگر، از گسترش این مقررات به دیگر مناطق این کشور خبر داد.

علم الهدی: طبق منویات فرمانده کل قوا نیروی انتظامی باید در انجام ماموریت‌های خود مقابله با منکرات شرعی را مورد توجه قرار دهد
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۱۹:۵۲

امام جمعه مشهد با اذعان به اینکه جریان قدرت و ثروت، منشأ توسعه بی‌بندوباری است گفت: اگر بنا شد جریان‌های متکی به قدرت و ثروت به خاطر داشتن امکانات در کشور در ولنگاری و ابتذال آزادی داشته باشند، نه تنها عفت و ناموس مردم امنیت ندارد بلکه این جامعه نظم‌پذیر نیز نخواهد بود.

آمریکایی ها بی توجه به آخرین مناظره؛ ۴۹ میلیون نفر در رای گیری زودهنگام رای دادند
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۱۹:۵۱

با پایان آخرین دور از مناظره دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه ، آمریکایی های بی توجه به آن، تاکنون نزدیک به ۵۰ میلیون نفر آرای خود را در رای گیری زودهنگام به صندوق های رای ریختند. از این تعداد آرا، ۳۴میلیون و ۸۶۱هزار و ۱۶۸ رای توسط پست ارسال شده و ۱۴میلیون و ۴۵۲هزار و ۲۷۹ را نیز بصورت حضوری در صندوق های رای گیری انداخته شده است.

خطیب جمعه قم: حق امامت و زعامت اهل بیت(ع) تابعی از رأی و انتخاب مردم نیست، همراهی مردم وظیفه ای است که باید انجام دهند
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۱۹:۵۱

امام جمعه قم علت صلح امام حسن(ع) را عدم همراهی مردم با امام دانست و تحریف حقایق ناب دینی برای اثبات رویکرد سیاسی یک جناح خاص را خطایی بزرگ خواند

گفت‌وگوی نیویورک تایمز با ۱۳ زن که آیدین آغداشلو را به سوء‌استفاده جنسی از آن‌ها متهم می‌کنند
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۱۹:۵۰

سیزده زن در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز آیدین آغداشلو را به سوء‌‌رفتار جنسی در طول بیش از ۳۰ سال متهم کردند. اکثراً از شاگردان قدیمی و برخی از روزنامه‌نگاران فعال در حوزه‌ی فرهنگ و هنر هستند.

توزیع ۶۰۰ هزار انسولین قلمی در داروخانه‌ها از فردا
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۱۹:۵۰

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع ۶۰۰هزار انسولین قلمی در داروخانه‌ها از فردا شنبه ۳ آبان خبر داد. این انسولین‌ها در داروخانه های منتخب و با قیمت ارزان‌تر نسبت به گذشته عرضه می‌شوند. در عین حال مردم می توانند از طریق اپلیکیشن یا سامانه تیتک نوع انسولین مورد نیاز خود را جستجو کرده و نزدیک ترین داروخانه عرضه‌کننده را پیدا کنند.

رکورد تعداد مبتلایان روزانه کرونا باز هم شکست
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۱۴:۴۵

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۵۵۶ هزار و ۸۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۳۵ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۱ هزار و ۹۸۵ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری افزود: از دیروز تا امروز ۲ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۱۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۵۶ هزار و ۸۹۱ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۴۶ هزار و ۶۸۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۹۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

آمریکا ۵ نهاد ایرانی را به اتهام «دخالت در انتخابات» تحریم کرد
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۰۹:۱۵

وزارت دارایی آمریکا روز پنجشنبه پنج نهاد ایرانی را به خاطر آنچه که "تلاش های گستاخانه" برای مداخله در انتخابات آمریکا و امور رای دهندگان آمریکایی توصیف کرد، تحریم کرده است.

خزانه‌داری آمریکا از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس سپاه پاسداران، موسسه بیان رسانه گستر، انجمن اسلامی صدا و سیمای ایران و انجمن بین المللی رسانه های مجازی به عنوان بازیگران اصلی در تلاش برای انتشار اطلاعات گمراه کننده پیش از انتخابات سوم نوامبر آمریکا نام برد.

آمریکا داروی مورد استفاده ترامپ را برای درمان کرونا تایید کرد
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۰۸:۳۸

سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز داروی رمدسیویر را به عنوان درمان کرونا به شرکت گیلیاد ساینسز داد. «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا نیز که ماه گذشته به کووید۱۹ مبتلا شده بود، تایید کرد که در زمان بستری در بیمارستان نظامی از این دارو به تجویز پزشکان استفاده کرده است.

فردی که قصد ترور بایدن را داشت، دستگیر شد
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۰۸:۳۷

پلیس ایالت کارولینای شمالی آمریکا مرد جوانی را دستگیر کرده که با ماشینی پر از سلاح، قصد ترور «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری را داشت.

این جوان 19 ساله به نام «الکساندر هیلل تریسمان» در حال برنامه‌ریزی برای یک کشتار جمعی در تعطیلات پیش رو و همچنین ترور بایدن در نزدیکی منزلش را داشته است.

این فرد ماه گذشته میلادی نیز به دلیل همراه داشتن تصاویری حاوی سوء استفاده جنسی از کودکان، در یک دادگاه فدرال مجرم شناخته شده بود و اکنون پلیس محتوای آزاردهنده بسیاری را در تلفن همراه او یافته است.

ترامپ روز شنبه رای خود را به صندوق می‌اندازد
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۰۸:۳۶

«جاد دییر» معاون سخنگوی کاخ سفید پنجشنبه‌شب گفت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا رای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ایالت فلوریدا که به عنوان محل اقامت خود معرفی کرده، به صورت حضوری به صندوق می‌اندازد.

ایالت فلوریدا به دلیل شیوع کرونا رای‌گیری زودهنگام را از روز دوشنبه این هفته آغاز کرده و یکی از ایالت‌هایی است که انتظار می‌رود در نتایج انتخابات تعیین‌کننده باشند. به گفته تارنمای هیل، در این ایالت در روز اول رای‌گیری ۳۵۰ هزار رای به صندوق انداخته شد که نسبت به انتخابات پیشین، یک رکورد محسوب می‌شود.

آخرین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۰۸:۳۴

جو بایدن در آخرین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا گفت: اگر روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کرده چرا ترامپ با روسیه برخورد نمی‌کند؟ او گفت: ایران، چین و روسیه بهای دخالت در انتخابات را خواهند داد.

ترامپ هم گفت: من در مقابل روسیه سخت‌گیر بودم و این کشور را تحریم کردم.

او همچنین گفت: پسر بایدن با یک و نیم میلیارد دلار از چین خارج شد.

نظرات بینندگان