arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹

از خرید ٢١ نردبان تا استفاده از دو پهپاد در عملیات های آتش نشانی

معاونت فنی و توسعه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر ماشین آلات سازمان آتش نشانی تهران به روز است، گفت: سال گذشته ٢١ دستگاه نردبان خریداری شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاونت فنی و توسعه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر ماشین آلات سازمان آتش نشانی تهران به روز است، گفت: سال گذشته ٢١ دستگاه نردبان خریداری شده است.

بهروز رضایی  در باره به روز رسانی تجهیزات و خودرو های آتش نشانی تهران اظهار کرد: در حال حاضر ماشین آلات سازمان آتش نشانی تهران به روز است یعنی از حدود ١۵ سال پیش خودرو ها با خودرو های به روز دنیا برابر هستند.

وی گفت: همه ساله این ها ریکاوری شده و نسل های جدید آن ها اضافه شده است. خوشبختانه در بحث نگهداری و خدمات آن نیز تا به حال مشکلی نداشتیم هرچند که تحریم فشاری را برای تامین قطعات وارد می کند.

معاونت فنی و توسعه سازمان آتش نشانی، گفت: با آموزش هایی که به پرسنل خود دادیم توانستیم ماشین ها را سر پا نگه داریم و نیاز خودرو ها به تعمیرات رابه حداقل رساندیم و هزینه ها را کاهش دادیم. خودرو ها کاملا آماده عملیات هستند.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ٢١ دستگاه نردبان خریداری شده است، گفت: با توجه به گران شدن ارز هم با همکاری همه سازمانهای کشور و پیگیری های شهردار تهران خودرو ها ترخیص و به ناوگان اضافه شد.

رضایی اظهار کرد: به سمت ربات های آتش نشان هم رفتیم. خودروهایی که در معابر تنگ هم قابل تردد هستند طراحی شد و در حال اضافه شدن به ناوگان خودرویی سازمان هستیم که چند وقت پیش از آن ها رو نمایی شد.

وی گفت: از پهپاد ها نیز جهت شناسایی کانون حریق استفاده می کنیم و دو دستگاه پهپاد به نیروهای عملیات تحویل داده شده که می توان در بحث شناسایی و ردیابی کانون حریق از آن ها استفاده کرد. این ها بسیار می تواند به پیدا شدن افراد گم شده در کوهستان،رودخانه ها و شناسایی کانون حریق کمک کند.

وی افزود: مشکلی برای خرید نداشتیم و مناقصه چندین دستگاه از آن هم برگزار شده است و امیدوارم موفق باشد. همچنین قصد داریم چهاردستگاه دیگر هم اضافه کنیم.

ایسنا

نظرات بینندگان