arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹

کاهش 3 درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته

به دنبال پیش بینی افزایش عرضه نفت خام لیبی و نگرانی ها در مورد افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا و اروپا، قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی نزدیک به 2 درصد افت کرد و طی هفته گذشته نیز کاهش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دنبال پیش بینی افزایش عرضه نفت خام لیبی و نگرانی ها در مورد افزایش موارد ابتلا به شیوع ویروس کرونا در آمریکا و اروپا، قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی نزدیک به 2 درصد افت کرد و طی هفته گذشته نیز کاهش یافت.

پس از اینکه شرکت نفت لیبی حالت فوق العاده را از دو بندر اصلی این کشور برداشت و تولید نفت آن در 4 هفته گذشته به یک میلیون بشکه در روز رسید، قیمت نفت کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 69 سنت کاهش 41.77 دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با 79 سنت کاهش 39.85 دلار معامله شد. 

نفت برنت 2.7درصد و نفت خام آمریکا 2.5 درصد ارزش خود را از دست دادند.

ایتالیا و چندین ایالت امریکا، روزانه در افزایش تعداد مبتلایان رکورد ثبت می کنند. در عین حال، فرانسه محدودیت های رفت و آمد برای حدود دو سوم جمعیت خود با شیوع موج دوم کرونا اعمال کرده است.

فیل فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شیکاگو گفت: «آنچه مانع ما می شود، بلاتکلیفی در مورد تقاضا، زمان واکسیناسیون، زمان بازگشت همه چیز به حالت عادی و نگرانی ها در مورد تعطیلی های بیشتر است.»

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت مسکو از تمدید کاهش تولید اوپک پلاس جلوگیری نمی کند اما به گفته تحلیلگران، این تضمین انتظارات برای افزایش تولید نفت لیبی و نگرانی در مورد تقاضا را خنثی نکرد

نظرات بینندگان