arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۹

تیپ مکانیزه سپاه در مرزهای ایران با جمهوری آذربایجان و ارمنستان مستقر شد

سپاه اعلام کرده «با توجه به درگیری های جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ، نیروی زمینی سپاه پاسداران برای حفظ امنیت مرزهای شمال غرب کشور در مرزهای نزدیک دو کشور مستقر شد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیپ مکانیزه امام زمان (عج) نیروی زمینی سپاه پاسداران در مرزهای شمال غربی کشور مستقر شد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از سپاه نیوز، بر اساس اطلاعات ارائه شده، تانکها و تجهیزات نظامی برای محافظت از مردم و برقراری امنیت در نوار مرزی شمال غرب کشور در مناطق خداآفرین و جلفا مستقر شدند.

یک عضوسپاه پاسداران گفت: برابر دستور سلسه مراتب فرماندهی تیپ مکانیزه امام زمان (عج) نیروی زمینی سپاه پاسداران ماموریت یافت برای دفاع از تمامیت ارضی کشورمان و دفاع از مناطق مردم ولایتمدار خداآفرین در این منطقه مستقر باشد.

بامداد یکشنبه ششم مهرماه سال جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای نیروهای ارمنستان را آغاز کننده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را آغاز کننده حمله دانست. دو کشور حدود سه دهه است که برسر مالکیت منطقه قره‌باغ اختلاف دارند.

در سال ۱۹۹۴میلادی، به دنبال درگیری های ۴ ساله نظامی دو کشور، برخی دولت های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و سرانجام با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه‌ای نداشته است.

نظرات بینندگان