arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۹

لایو خبر - ۴ آبان ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک توافق آتش‌بس انسانی دیگر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۲۳:۴۰

جمهوری آذربایجان و ارمنستان در بیانیه مشترکی با آمریکا از دستیابی به توافق آتش‌بس انسانی از ۸ صبح فردا به وقت محلی خبر دادند. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «بر اساس بیانیه مشترک "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا، "امانوئل مکرون" رئیس جمهور فرانسه و "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در تاریخ ۱ اکتبر (۱۰ مهر)، آتش بس انسانی از ساعت ۸ صبح روز ۲۶ اکتبر (۵ آبان) به وقت محلی اجرا می‌شود. آمریکا مذاکرات فشرده میان وزیران خارجه و گروه مینسک را تسهیل خواهد کرد تا ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان را به سوی راه‌حل مسالمت‌آمیز درباره نزاع قره‌باغ کوهستانی نزدیک کند.»

اعلام آماده‌باش به پرسنل خط اول مقابله با کرونا در انگلیس برای دریافت واکسن
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۲۲:۰۱

براساس چند طرحی که برای تسریع در عرضه یک واکسن در حال برنامه‌ریزی است، کارکنان خط اول سازمان بهداشت ملی (NHS) در انگلیس ممکن است در عرض چند هفته "واکسن کووید-۱۹" را دریافت کنند. به درمانگاه‌های زیر مجموعه این سازمان در سراسر انگلیس گفته شده است که برای برنامه‌ای که اوایل دسامبر آغاز خواهد شد آماده شوند.

دادستان نظامی خراسان رضوی خبر داد؛ بازداشت مامور متخلف در ماجرای مرگ جوان مشهدی
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۲۰:۵۹

دادستان نظامی خراسان رضوی گفت: مأمور متخلف در ماجرای مشهد با قرار بازپرس دادسرای نظامی بازداشت شد. بنابراین گزارش، از دو مأمور دیگر کلانتری هم که مقتول را به کلانتری منتقل کرده‌اند تحقیق شده است و از شهود و مطلعان نیز تحقیقات در حال انجام است و فردا هم ادامه دارد.

الهام علی‌اف: برای مذاکرات آتش‌بس آماده هستیم
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۱۷:۳۴

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان ضمن طرح این ادعا که ارمنستان از روسیه درخواست کمک نظامی کرده، گفت کشورش برای برگزاری مذاکرات به منظور اعمال آتش‌بس در قره‌باغ کوهستانی آمادگی دارد. پیشتر رئیس جمهور ارمنستان در مصاحبه‌ای روسیه را یک میانجی قابل اعتماد در زمینه حل تنش قره‌باغ برشمرد. آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان در مصاحبه خود با هفته نامه مصری «الاهرام» گفت: «روسیه یک میانجی مورد اعتماد و فعال در زمینه حل منازعه قره باغ است».

زاکانی: طرح استیضاح روحانی، ضدامنیتی بود و می توانست منجر به آشوب شود
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۱۷:۳۴

نماینده قم در مجلس در یادداشتی با عنوان «چرا با استیضاح همراه نبودم؟»، گزارشی از جلسه ۵ ساعته ۲۹مهرماه با برخی از فعالان طرح استیضاح رئیس‌جمهور ارائه داد.

روایت گاردین از وضعیت ترامپ و بایدن در ایالت‌های کلیدی آمریکا / بایدن جلوتر است اما ممکن است در روز انتخابات تعداد کمتری از افرادی که از بایدن اعلام حمایت کرده بودند، به او رای بدهند
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۱۷:۳۳

روزنامه گاردین نتایج نظرسنجی‌های اخیر در ایالت‌های کلیدی که سرنوشت انتخابات آمریکا را رقم می‌زنند، بررسی کرده است.

نماینده سبزوار: توئیت خود را مصداق توهین به رییس‌جمهور نمی‌دانم
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۱۷:۳۲

«علی اصغر عنابستانی»، نماینده سبزوار در مجلس، در پاسخ به اینکه "در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا رهبری خطاب به کسانی که راه تخریب را در پیش گرفتند تاکید کردند که حرمت هر سه قوه باید حفظ شود و توهین به مسئولان حرام است، نظر شما در رابطه با اظهارت رهبری چیست" گفت: قطعا توهین به رییس جمهور بد است اما روحانی نازک نارنجی شده است! رهبری که مصداق برای این توهین ها تعیین نکرده اند.

جزئیات گفته نشده درباره درگذشت مهرداد سپهری در مشهد / بازپرس پرونده: روی گردن این فرد آثار ضرب و جرح وجود داشت که نشان از کتک‌کاری است
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۱۷:۳۲

بازپرس قتل مشهد در خصوص فوت مهرداد سپهری در ماجرای حضور پلیس، گفت: پرونده این فرد در حال حاضر به دادسرای نظامی رفته است و کارهای اولیه را ما انجام دادیم.

وزیر بهداشت: تصمیمی برای تعطیلی حرم‌ها نگرفته‌ایم
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۱۰:۳۸

سعید نمکی وزیر بهداشت در خصوص تصمیمات جدید ستاد مقابله با کرونا برای تعطیلی حرم‌های متبرکه، اظهار داشت: تغییری در تصمیمات ستاد کرونا برای تعطیلی این اماکن مقدس ایجاد نشده است و کارشناسان ما درحال انجام مطالعات بر روی اجرای بهتر پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن هستند.

وی افزود: کماکان صحن‌ حرم‌ها با نظارت های بهداشتی باز است و ما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری، عدم تجمعات باز صحن‌ها نظارت خواهیم داشت.

ستاد کرونا: آلودگی هوا هیچ تأثیری روی بیماری کرونا ندارد
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۱۰:۳۷

معاون ستاد مقابله با ویروس کرونا در کلانشهر تهران در مورد تاثیر آلودگی هوا بر روی مبتلایان به ویروس کرونا گفت: آلودگی هوا هیچ تأثیر خاصی بر روی این بیماری ندارد و بررسی‌های ما هم حاکی از عدم ارتباط بین این دو موضوع است.

۲ بار به نزدیکی خاوری رسیدیم اما کانادا همراهی نکرد
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۱۰:۳۷

رئیس پلیس کشور گفت: دو بار تا محل سکونت خاوری رفتیم و حتی به پلیس آنجا گفتیم که محل وی کجاست اما پلیس کانادا وی را بازداشت نکرد، در همین موضوع استرداد مدیرعامل بانک سرمایه، پلیس اینترپل نیز تعجب کرد که ما از کجا می‌دانیم این متهم در کجا زندگی می‌کند.

نظرات بینندگان