arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۰۴ آبان ۱۳۹۹

وضعیت آب و هوا، امروز ۴ آبان ۹۹ / بارش پراکنده در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: از بعدازظهر فردا (دوشنبه) و طی روز سه‌شنبه در مناطقی از سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی انتظار بارش پراکنده را داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: از بعدازظهر فردا (دوشنبه) و طی روز سه‌شنبه در مناطقی از سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی انتظار بارش پراکنده را داریم.

«کبری رفیعی» امروز (یکشنبه) در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوای کشور افزود: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود که پیامد آن در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا است.

وی اظهار داشت: از بعدازظهر فردا (دوشنبه) و طی روز سه شنبه در مناطقی از سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی انتظار بارش پراکنده را داریم و در دامنه های جنوبی البرز هم وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می شود.

رفیعی افزود: امروز در سواحل جنوبی، دریای خزر، شمال شرق کشور و اردبیل شاهد افزایش نسبی دما خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: همچنین روز چهارشنبه نیز استان های گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز با رگبار پراکنده باران و گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهند شد.

وی گفت: روز پنجشنبه مناطقی از سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده را تجربه می کنند.

رفیعی خاطرنشان کرد: امروز در شرق و جنوب شرق کشور و از بعدازظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که به ویژه در منطقه زابل با توجه به این شرایط احتمال وقوع گرد و خاک وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: طی امروز و فردا وضعیت بخش های شرقی تنگه هرمز و نیز دریای عمان، همچنین روز سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج و متلاطم پیش بینی شده‌اند.

وی گفت: آسمان تهران امروز صاف، گاهی با غبار محلی همراه خواهد بود و از بعد ازظهر انتظار افزایش ابر در تهران وجود دارد.

رفیعی اظهار داشت: حداکثر دما امروز در تهران به ۲۲ درجه بالای صفر و حداقل دمای امروز صبح تهران – مهرآباد به ۱۲ درجه بالای صفر رسید. پیش بینی می شود فردا حداقل دمای تهران به ۱۴ درجه بالای صفر برسد.

نظرات بینندگان