arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۰۴ آبان ۱۳۹۹

برزیل در فروش نفت به چین، از عراق پیشی گرفت / عربستان دوباره بزرگترین تامین کننده نفت خام چین شد

داده های اداره کل گمرک پکن نشان می دهد که برزیل به سومین تامین کننده نفت خام چین تبدیل شده و عراق در جایگاه پنجم قرار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

داده های اداره کل گمرک پکن نشان می دهد که برزیل به سومین تامین کننده نفت خام چین تبدیل شده و عراق در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، با چرخش پالایشگاه های مستقل چین برای خرید نفت از صادرکنندگان آمریکای جنوبی، برزیل در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) در جایگاه سوم تامین کننده نفت خام چین قرار گرفته است.

براساس داده های اداره کل گمرک چین، واردات نفت خام از برزیل به ۴.۴۹ میلیون تن رسیده این در حالی است که حجم واردات نفت خام از این کشور در سال قبل ۲.۹۶ میلیون تن بوده است.

با افزایش واردات نفت خام چین از برزیل، هم اکنون عراق در جایگاه پنجم تامین کننده نفت خام چین قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز نیز براساس داده های خود گزارش داد که واردات نفت خام چین از ژانویه تا سپتامبر در حدود ۳۳.۶۹ میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته ۱۵.۶ درصد افزایش یافته است.

شرکت نفتی پتروبراس در ماه جولای (مرداد) گزارش داد که چین ۷۰ درصد از صادرات نفت خام برزیل را به خود اختصاص داده است.

داده ها همچنین نشان می دهد که عربستان سعودی پس از دست دادن جایگاه بزرگترین تامین کننده نفت خام چین به روسیه، در ماه گذشته دوباره توانست در جایگاه بیشترین فروش نفت خام به چین قرار بگیرد.

واردات نفت خام چین از عربستان در ماه سپتامبر ۷.۷۸ میلیون تن معادل ۱.۸۹ میلیون بشکه در روز بوده است که بیشتر از حجم واردات ۱.۲۴ میلیون بشکه ای در ماه آگوست (مرداد- شهریور) بوده است.

براساس گزارش رویترز، روسیه نیز در ماه گذشته ۷.۴۸ میلیون تن معادل ۱.۸۲ میلیون بشکه در روز نفت خام به چین صادر کرده که این حجم از صادرات نسبت به سال گذشته ۱۸.۶ درصد افزایش داشته است.

نظرات بینندگان