arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۰۴ آبان ۱۳۹۹

یک نماینده: در طرح مجلس، هیچ صحبتی از واگذاری زمین ۲۰۰ متری به ۱۰ میلیون نفر نشده؛ چنین چیزی صحت ندارد

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن بیان جزئیاتی از طرح جهش تولید مسکن تاکید کرد: در این طرح هیچ اشاره‌ای به دادن قطعات زمین به دهک‌های پایین نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن بیان جزئیاتی از طرح جهش تولید مسکن تاکید کرد: در این طرح هیچ اشاره‌ای به دادن قطعات زمین به دهک‌های پایین نشده است.

به گزارش تسنیم، مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی خبرها مبنی بر ارائه طرحی برای واگذاری زمین 200 متری به بیش از 10 میلیون نفر از اقشار دهک‌های پایین کشور گفت: هم‌اکنون در مجلس دو طرح مرتبط با حمایت از دهک‌های پایین مطرح شده که یکی از آنها طرح جهش تولید مسکن است.

وی افزود:‌در این طرح بحث کنترل، نظارت و تقویت ساخت مسکن با توجه به نیاز امروز مسکن در کشور پیش بینی شده است که البته در این طرح هیچ اشاره‌ای به دادن قطعات زمین به دهک‌های پایین نشده است. بر اساس طرح مذکور با توجه به وجود 250 هزار هکتار اراضی دولتی در حریم و محدوده شهرها، پیشنهاداتی درباره این زمین‌ها در کمیسیون عمران مطرح شد. از جمله اینکه این زمین‌ها به فروش رسانده و درآمد حاصل از آن به صندوق ملی زمین و مسکن واریز شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اگر بنا شد برای حمایت از اقشاری که تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی هستند، درصد سود تسهیلات بانکی که در حال حاضر بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار 18 درصد است را پایین بیاوریم،‌ به طور مثال سود را به 7 یا 8 درصد برسانیم، در آن زمان به منظور اینکه بار مالی پیش‌بینی نشده‌ای بر سیستم بانکی تحمیل نشود، از منابع گرفتن مالیات بر خانه‌های خالی یا خانه‌های لوکس یا درآمد حاصل از فروش 250 هزار هکتار زمین‌های دولتی، یارانه مابه‌التفاوت سود مصوب بانکی و سودی که مدنظر طرح است را از این محل تامین می‌کنیم. بنابراین بار دیگر تکرار می‌کنم که در طرح جهش تولید مسکن هیچ صحبتی از دادن زمین به اقشار پایین جامعه نشده است.

یوسفی ادامه داد: اما در ارتباط با طرح دوفوریتی دیگری که در ارتباط با حمایت معیشتی از اقشار کم‌درآمد در نظر گرفته شده، در حال حاضر بحث بسته معیشتی و حمایتی در قالب سبد کالا برای حدود 60 میلیون نفر از جمعیت کشور که در دهک اول تا پنجم قرار دارند، در نظر گرفته شده است. به جز این دو طرح، دستور العمل و طرح خاص دیگری مطرح نشده است.

نظرات بینندگان