arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۰۴ آبان ۱۳۹۹

اروپا دومین منطقه در جهان با بیش از ۲۵۰ هزار فوتیِ کرونا

اروپا دومین منطقه در جهان است که موارد فوتی های کروناویروس در آن بیش از ۲۵۰ هزار نفر اعلام شده و هم اکنون درگیر موج دوم شیوع بیماری کووید-۱۹ است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اروپا دومین منطقه در جهان است که موارد فوتی های کروناویروس در آن بیش از ۲۵۰ هزار نفر اعلام شده و هم اکنون درگیر موج دوم شیوع بیماری کووید-۱۹ است.

 اروپا پس از آمریکای لاتین دومین منطقه در جهان است که تعداد مرگ و میرهای ناشی از کروناویروس در آن روز گذشته (شنبه) از ۲۵۰ هزار نفر فراتر رفت و رکورد روزانه موارد ابتلا در دو هفته گذشته در آن ثبت شده است.

روز پنج شنبه برای اولین بار در اروپا تعداد موارد ابتلا به کروناویروس طی یک روز ۲۰۰ هزار نفر اعلام شده و در بسیاری از کشورهای جنوب اروپا بیشترین موارد ابتلا طی یک روز گزارش شد.

آمارها نشان می دهد اروپا نزدیک به ۱۹ درصد موارد جهانی مرگ و میر و حدود ۲۲ درصد از مجموع موارد ابتلا را به خود اختصاص داده است.

انگلیس، ایتالیا، فرانسه، روسیه، بلژیک و اسپانیا نزدیک به دو سوم از حدود ۲۵۰ هزار فوتی ثبت شده از مجموع حدود هشت میلیون ابتلا در اروپا را به خود اختصاص داده اند.

انگلیس با حدود ۴۵ هزار مورد فوتی در میان کشورهای اروپایی در رتبه نخست جای دارد و پس از آن ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و روسیه جای گرفته اند. روز پنج شنبه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی گفت که کشورش نمی تواند به تولید واکسن کروناویروس وابسته باشد و لازم است تا برای کند ساختن روند همه گیری اقدامات دیگری به کار گرفته شود.

در حالی که تاکنون نظام سلامت تحت تاثیر موج اول شیوع کروناویروس در هم نشکسته، مسئولان بهداشت و درمان نسبت به افزایش احتمالی نیاز به تخت در بخش‌های مراقبت ویژه هشدار داده اند زیرا با سردی هوا، افراد بیشتری مجبور به ماندن محیط های بسته هستند و بیماری بیشتر گسترش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تاکنون بیش از ۴۲.۹ میلیون نفر در جهان به کروناویروس آلوده شده و بیش از ۱.۱ میلیون نفر نیز بر اثر این عفونت ویروسی جان خود را از دست داده‌اند.

ایسنا

نظرات بینندگان