arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹

وضعیت آب و هوا، امروز ۵ آبان ۹۹ / کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از حاکمیت جو پایدار در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: دمای هوا طی هفته جاری بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد در برخی مناطق کاهش می‌یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از حاکمیت جو پایدار در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: دمای هوا طی هفته جاری بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد در برخی مناطق کاهش می‌یابد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه از امروز تا پنجشنبه (۵ تا ۸ آبان) جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است، اظهار کرد: طی امروز و فردا (۵ و ۶ آبان) در سواحل مرکزی و غربی دریای خزر و روز چهارشنبه و پنجشنبه (۷ و ۸ آبان) دراستان های گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از امروز تا چهارشنبه (۵ تا ۷ آبان) دمای هوا در سواحل دریای خزر بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه (۶ تا ۸ آبان) دمای هوا در شمال شرق بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

ضیاییان در ادامه با بیان اینکه از فردا تا پنج‌شنبه (۶ تا ۸ آبان) با توجه به شرایط پایداری و سکون نسبی جو امکان کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران و کرج دور از انتظار نیست، اظهارکرد: طی بعد ازظهر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۷ و ۸ آبان) در مناطقی از استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و شرق هرمزگان وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۶ آبان) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۷ آبان) نیز صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعات همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد ‌پیش‌بینی می‌شود.

نظرات بینندگان