arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹

«پری دریایی» به آمریکا و «کفش‌هایش» به اکراین رفت

فیلم کوتاه «پری دریایی» به جشنواره تریون آمریکا و فیلم کوتاه «کفش‌هایش» به جشنواره نکست اوکراین راه یافتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیلم کوتاه «پری دریایی» به جشنواره تریون آمریکا و فیلم کوتاه «کفش‌هایش» به جشنواره نکست اوکراین راه یافتند.

به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه پری دریایی به کارگرانی صابر مصطفی‌پور و محصول انجمن سینمای جوانان چالوس، در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی TRYON آمریکا به نمایش در خواهد آمد.

در خلاصه داستان پری دریایی آمده است: میلاد برای حفظ هویتش، مجبور به ترک مدرسه و خانه می‌شود. او در خرابه‌ای زندگی می‌کند. سه همکلاسی او که آزارش می‌دادند از غیبتش در مدرسه به ستوه آمدند، مخفیانه او را تا خرابه تعقیب می‌کنند و در آنجا، او را با ظاهر یک زن می‌بینند.

مهرعلی قزوینی، امیر آهنگر، میثم وهابی، مهلا اسلامی، محمدرضا کیا، حمیدرضا جعفری، علی سولقانی در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

ششمین دوره جشنواره بین‌المللی TRYON آمریکا ۹ تا ۱۱ اکتبر، به علت همه گیری ویروس کرونا، به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

 

فیلم کوتاه کفش‌هایش ساخته احمد سید کشمیری در بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی کودکان اوکراین موسوم به NEXT به نمایش در خواهد آمد.

آشنایی با بهترین نمونه‌های تولید خارجی، اشاعه تجربه در تولید و تبادل این محصولات، همکاری و تعامل متخصصان در زمینه سینمای کودک، ارتقا و توسعه فیلم‌های بلند داخلی، ترویج و حفظ بهترین نمونه های کلاسیک جهانی و اوکراینی، سنت‌های ملی و تولید فیلم‌های مدرن، شناسایی بهترین محصول فیلم ملی برای کودکان و جوانان که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی تولید شده است از اهداف و وظایف جشنواره ذکر شده‌اند.

گفتنی است برگزاری کلاس‌ها و جلسات خلاق، آشنایی کودکان با کار فیلمسازان حرفه‌ای، ترویج اجرای ایده‌های جدید، توسعه فرم‌های ابتکاری و ابزارهای فنی، مشارکت حامیان مالی و اطلاعاتی کشورهای شرکت‌کننده در جشنواره به منظور ارتقای مداوم هنر سینما برای کودکان و جوانان و تشویق کودکان و جوانان خلاق برای یافتن راه حل‌های جدید ترکیب و طرح از برنامه‌های امسال جشنواره ۲۰۲۰ هستند.

این فیلم کوتاه بر اساس داستانی از محبوبه عباسی ساخته شده که در آن هنرمندی چون سارا عابدی، مرتضی هزاره، حمید نقدی، حسین عابدی، افسانه محمدپور ایفای نقش کرده اند.

بیست و دومین جشنواره NEXT اوکراین که در چهار شهر از اوکراین برگذار می‌شود زمان و مکان جشنواره از ۲۳ تا ۲۶ اکتبر ۲۰۲۰ در محل برگزاری نمایش فیلم در شبکه سینماهای (سیاره سیاره) (اودسا، عزاداران تایروو ، کوتوتسکی) ، کارگاه‌ها و جلسات خلاق در مرکز کودکان اوکراین گارد جوان در اوسای اوکراین به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان