arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹

سخنگوی دولت: خارج شدن از لیست سیاه FATF کار سختی است

همپوشانی تحریم های امریکا و لیست سیاه اف ای تی اف زندگی اقتصادی را برای ایرانیان سخت می کند. خارج شدن از این لیست سیاه کار سختی است. امیدواریم با تلاش همکارانمان در این مشکلات حل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ربیعی درباره ضررهایی که نپیوستن به اف ای تی اف به کشور وارد کرد نیز  گفت: ما می توانستیم و می توانیم لوایح اف ای تی اف که در مجلس رد شد را دنبال کنیم. به رغم مشکلاتی که در حوزه مالی ایجاد می شود این لوایح تصویب نشد. مثل روزی که می گفتند بلافاصله از برجام بیاید بیرون که حرف غلطی بود.

وی اضافه کرد: می گویند این لوایح را فراموش کنید. مشکل ما این است که کشورهایی که در تحریم با ما ایستادند می گویند در موضوع لیست سیاه اف ای تی اف و قواعد پولشویی نمی توانیم کنارتان باشیم. گشایش حساب برای ایرانیان و تراکنش مالیشان دارد محدود می شود. در بانک های مختلف  مشکلاتی پیش می آید. برخی مدیران بانکی ریسک همکاری با ایرانیان را افزایش و خواستار بسته شدن حساب انان شدند. همپوشانی تحریم های امریکا و لیست سیاه اف ای تی اف زندگی اقتصادی را برای ایرانیان سخت می کند. خارج شدن از این لیست سیاه کار سختی است. امیدواریم با تلاش همکارانمان در این مشکلات حل شود.

نظرات بینندگان