arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹

روایت میدل‌ایست‌آی از چهره پشت‌پرده سازش با اسرائیل: ولیعهد عربستان با نفوذ و وعده می تواند کشورهای بیشتری را برای سازش ترغیب کند

یک رسانه انگلیسی روایتی تحلیلی از یکی از چهره‌های پشت‌پرده سازش کشورهای عربی با اسرائیل منتشر کرده است. پایگاه «میدل‌ایست‌آی» نوشته بن‌سلمان با استفاده از نفوذ عربستان سعودی و وعده مشوق‌های مالی می‌تواند کماکان کشورهای عربی بیشتری را به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل ترغیب کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک رسانه انگلیسی روایتی تحلیلی از یکی از چهره‌های پشت‌پرده سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی منتشر کرده است.

به گزارش گروه فارس، یک پایگاه انگلیسی، «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی را چهره پشت‌پرده ترغیب کشورهای عربی به سازش با رژیم صهیونیستی دانسته است.

پایگاه «میدل‌ایست‌آی» نوشته بن‌سلمان با استفاده از نفوذ عربستان سعودی و وعده مشوق‌های مالی می‌تواند کماکان کشورهای عربی بیشتری را به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل ترغیب کند.

این رسانه می‌نویسد: «ولیعهد عربستان سعودی اگر بتواند روابطش با عربستان سعودی را زیر میز نگاه دارد برای علنی کردن آن عجله به خرج نخواهد داد. او چرا باید توافقی بحث‌انگیز را با اسرائیل امضا کند که هزینه‌های آن می‌تواند بسیار بالاتر از داشتن ائتلافی پنهان خواهد بود.»

میدل‌ایست‌آی نوشته رژیم عربستان سعودی بدون داشتن رابطه‌ای علنی با اسرائیل که به برافراشتن پرچم اسرائیل در ریاض منجر شود، می‌تواند نقش موثرتری در عادی‌سازی روابط کشورها با اسرائیل بازی کند.

در ادامه این یادداشت آمده است: «عربستان سعودی می‌تواند به عنوان مجرا، تسهیل‌کننده و عامل پشت پرده‌ای عمل کند که از نفوذ و وعده‌های مشوق مالی برای کشاندن کشورهای عربی بیشتری به سمت محور اسرائیلی در منطقه استفاده می‌کند.»

میدل‌ایست‌آی نوشته است: «تا اینجای کار، امارات متحده عربی، بحرین و سودان از جایگاه بهتری برای پیگیری عادی‌سازی با اسرائیل زیر پرچم عربستان سعودی برخوردارند، بی‌آنکه لازم باشد محمد بن‌سلمان گامی بردارد که بتوان آن را تأیید آشکار دونالد ترامپ و تلاش‌های او برای پیروزی در انتخابات دید.»

در ادامه آمده است: «علاوه بر این، اگر ولیعهد عربستان سعودی و پدرش بتوانند کماکان بر سر ضرورت احترام به طرح‌های از بین‌رفته عربی سر و صدا راه بیندازند برای پیوستن به محور جدید تردید خواهند داشت.

ضمن آنکه، ولیعهد عربستان سعودی حین صبوری برای یافتن زمان مناسب در خصوص علنی‌کردن روابط عادی با اسرئیل می‌تواند کشورهای عربی بیشتری را به سمت عادی‌سازی سوق داده و محبوبیت بیشتری در واشنگتن برای خودش بخرد، حال آنکه از آن طرف خودش را مدافع حقوق فلسطینی‌ها نشان می‌دهد.»

نظرات بینندگان