arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹

اروپا بدنبال محدودیت‌های سختگیرانه علیه کرونا؛ احتمال قرنطینه سراسری در فرانسه و آلمان

آلمان و فرانسه در حال آماده شدن برای اعلام محدودیت‌های جدید سختگیرانه‌تر به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا هستند همزمان کشورهای دیگر اروپایی نیز خود را آماده مقابله با موج جدید شیوع کرونا می‌کنند. مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در سراسر اروپا در طول یک هفته تقریبا ۴۰ درصد افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آلمان و فرانسه در حال آماده شدن برای اعلام محدودیت‌های جدید سختگیرانه‌تر به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا هستند همزمان کشورهای دیگر اروپایی نیز خود را آماده مقابله با موج جدید شیوع کرونا می‌کنند. مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در سراسر اروپا در طول یک هفته تقریبا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش یورونیوز؛ ازآنجا که اروپا مجددا در حال تبدیل شدن به کانون جدید بیماری کووید-۱۹ است، اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۲۸ اکتبر (۷ آبان) از ۲۷ کشور عضو خواست تا برای مقابله با ویروس کرونا با یکدیگر هماهنگ‌تر باشند و اقدامات بیشتری با یکدیگر انجام دهند.

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا در یک نشست خبری گفت: «وضعیت بسیار جدی است، اما اگر همه مسئولیت خود را بپذیرند، هنوز می‌توانیم سرعت شیوع ویروس را کاهش دهیم.»

برای جلوگیری از کمبود تجهیزات پزشکی به مانند موج اول شیوع ویروس کرونا در اروپا، کمیسیون اعلام کرد که اقدام‌های لازم برای خرید تجهیزات لازم برای واکسیناسیون مانند سرنگ و ضد عفونی‌کننده‌ها را آغاز کرده است.

کمیسیون اروپا همچنین تعلیق موقت عوارض گمرکی و مالیات واردات تجهیزات پزشکی را تا آوریل آینده تمدید کرد.

بروکسل همچنین تاکید کرد که برای ردیابی بهتر شیوع موارد ابتلا باید دولت‌ها استراتژی‌های خود را هماهنگ کرده و از آزمایش‌های سریع آنتی‌بادی استفاده بیشتری کنند.

فرانسه به سمت اعمال دوباره قرنطینه سراسری
پرفسور فیلیپ جووین، یکی از پزشکان بیمارستان جورج پمپیدوی پاریس روز چهارشنبه ۲۸ اکتبر (۷ آبان) گفت که فرانسه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مجبور است تا زیر بار یک قرنطینه ملی دیگر برود. وی افزود: «باید این موضوع را پذیرفت.»

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه قرار است ساعت ۸ شب چهارشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی درباره تصمیم‌های جدید در مقابله با کرونا صحبت کند.

برخی رسانه‌های فرانسوی از جمله شبکه تلویزیونی بی‌اف‌ام گزارش داد که دولت فرانسه در نظر دارد از نیمه شب پنجشنبه قرنطینه ملی را دستکم برای مدت ۴ هفته اجرایی کند. برخی دیگر از رسانه ها هم از احتمال اعمال قرنطیه در دو روز آخر هفته و جلو کشیدن ساعت منع آمد و شد در طول هفته خبر داده اند.

با این حال این رسانه اعلام کرد با وجود قرنطینه و شدت گرفتن محدودیت‌ها در رفت‌و آمد، مدارس می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

فرانسه از دو هفته پیش از ساعت ۹ شب تا شش صبح قوانین منع تردد شبانه را در برخی از شهرهای این کشور از جمله پاریس پایتخت اعمال کرده است. با این حال آمار روزانه مرگ و میر و افراد مبتلا همچنان در این کشور رو به وخامت است.

داده‌های رسمی روز سه‌شنبه نشان می‌دهد که فرانسه ۵۲۳ مورد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را در ۲۴ ساعت ثبت و در این بازه زمانی نیز ۳۳ هزار و ۴۱۷ ابتلای جدید به این ویروس را نیز گزارش کرده است.

آلمان به دنبال بستن رستوران‌ها و بارها و اعمال قرنطینه محدود
از سوی دیگر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان قرار بود در یک نشست از راه دور با نخست‌ویران ایالتی شرکت کند و درباره بستن رستوران‌ها و بارها صحبت شود با این حال این کشور نیز مانند فرانسه مخالف بستن مدارس و مهدکودک‌ها است.

طبق گزارش رسانه‌های آلمانی، یک قرنطینه سراسری اما محدود در آلمان پیش‌بینی شده است. گفته می‌شود این محدودیت‌ها از روز دوشنبه ۲ نوامبر اجرایی خواهد شد. البته هنوز پیشنهادها درباره این «قرنطینه محدود» تایید نشده است.

در این طرح غیر از تعطیلی رستوران‌ها و بارها، تعطیلی سینماها، سالن‌های تئاتر و مراکز تفریحی نیز پیش‌بینی شده است.

درحالیکه رهبران اروپایی به‌خاطر هزینه‌های فلج کننده قرنطینه‌های سراسری از اعمال محدودیت‌ها در حد قرنطینه گریزان هستند اما افزایش موارد ابتلا در اروپا سرعت بالای همه‌گیری از اسپانیا، فرانسه و آلمان تا روسیه، لهستان و بلغارستان را نشان می‌دهد.

داده‌های وزارت بهداشت سوئیس نیز از افزایش شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر می‌دهد به طوریکه روز چهارشنبه اعلام شد که در یک شبانه روز ۸ هزار و ۶۱۶ ابتلای جدید در این کشور ثبت شده است. همزمان دولت با برگزاری جلسه به دنبال اعمال محدودیت‌های جدید است.

نظرات بینندگان