arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹

ترامپ نخستین جمهوری‌خواه بازنده در تگزاس طی ۴۴ سال گذشته می‌شود؟

در حالی که کمتر از یک هفته به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است نخستین نامزد جمهوری‌خواهی باشد که در ۴۴ سال گذشته در ایالت تگزاس بازنده می‌شود. آخرین بار که یک نامزد دموکرات در ایالت تگزاس به پیروزی رسید سال ۱۹۷۶ و آخرین بار که در ایالت جورجیا به پیروزی رسید سال ۱۹۹۲ بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع خبری بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها گزارش داده‌اند ترامپ ممکن است نخستین نامزد جمهوری‌خواه در ۴۴ سال گذشته باشد که در ایالت تگزاس بازنده می‌شود.

به گزارش  فارس، در حالی که کمتر از یک هفته به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است نخستین نامزد جمهوری‌خواهی باشد که در ۴۴ سال گذشته در ایالت تگزاس بازنده می‌شود.

آخرین بار که یک نامزد دموکرات در ایالت تگزاس به پیروزی رسید سال ۱۹۷۶ و آخرین بار که در ایالت جورجیا به پیروزی رسید سال ۱۹۹۲ بود. 

پایگاه «تروث‌آوت» گزارش داد ستاد انتخاباتی «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ابتدا قصد داشت منابعش را روی ۱۷ ایالت خاکستری متمرکز کند که نتایج آنها در ادوار انتخاباتی گذشته بین نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات در گردش بوده‌اند. با این حال، تیم او اکنون در حال بررسی صرف برخی از منابع خود در ۲ ایالت یاد شده است.

«جن ریدر»، از مقام‌های ستاد انتخاباتی بایدن به ای‌بی‌سی‌نیوز گفت: «منابعی که در اختیار داریم به ما فرصت داده‌اند کارمان را در مناطق وسیع‌تری دنبال کنیم.»

طبق گزارش تروث‌آوت، تیم بایدن دلایل خوبی برای انجام این اقدام دارد. ایالت‌هایی که ستاد انتخاباتی بایدن چند ماه پیش برای بردن در آنها برنامه‌ریزی کرده بود، ایالت‌های همیشه خاکستری مانند «میشیگان»، «پنسیلوانیا»، «ویسکانسین»، «کارولینای شمالی»، «آریزونا» و «فلوریدا» بود.

دست‌کم نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند این ایالت‌ها اکنون ولو با حاشیه اختلاف اندک با ترامپ به سمت جو بایدن متمایل شده‌اند.

با وجود این، شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند «تگزاس» و «جورجیا» که در ادوار قبلی «ایالت‌های قرمز» (کانون رأی جمهوری‌خواهان) بوده‌اند در حال تغییر روند و تبدیل شدن به «ایالت‌های آبی» هستند. 

بسیاری از مراکزی که نتایج نظرسنجی‌ها را دنبال می‌کنند اکنون وضعیت «تگزاس» را به عنوان ایالتی که کانون رأی جمهوری‌خواهان به شمار می‌رود بررسی نمی‌کنند و آن را یک «ایالت خاکستری» (یا چرخشی) در نظر می‌گیرند؛ این چیزی است که بسیاری از تحلیلگران مسائل انتخاباتی در آغاز سال جاری میلادی آن را غیرممکن تصور می‌کردند

پایگاه «RealClearPolitics» از مراکز مهمی که به گردآوری نتایج نظرسنجی‌ها و تحلیل آنها می‌پردازد گزارش داده که ترامپ در ایالت تگزاس به طور میانگین ۲.۶ درصد از بایدن جلو است، اما این رقم به حدی پایین است که در حاشیه خطای تمامی ۵ نظرسنجی‌ای که از آنها میانگین گرفته شده قرار دارد.

در ایالت جورجیا هم ترامپ در میانگین نظرسنجی‌های ارائه‌شده توسط RealClearPolitics از بایدن جلوتر است اما حاشیه اختلاف او تنها ۰.۴ درصد است.

در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالت تگزاس جزو ایالت‌هایی بود که ترامپ با اختلاف نسبتا بالایی در برابر «هیلاری کلینتون» پیروز شد. او در این ایالت ۵۲.۲۳ درصد آرا را به دست آورد در حالی که رقیبش برنده ۴۳.۲۴ درصد آرا شد.

یکی از دلایل اهمیت تگزاس تعداد بالای آرای الکترالی است که هر نامزد در صورت برنده شدن به دست خواهد آورد. تعداد آرای الکترال تگزاس، ۳۸ رأی است که بعد از آرای الکترال ایالت کالیفرنیا (با ۵۵ رأی الکترال) در رتبه دوم بیشتری آرای الکترال قرار دارد.

در ایالت جورجیا ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۵۱ درصد آرا را کسب کرد. رقیب او هیلاری کلینتون برنده ۴۵.۳۵ درصد آرا شد. این ایالت ۱۶ رأی الکترال دارد.

نظرات بینندگان