arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹

نقوی‌حسینی، فعال اصولگرا: جلیلی نزدیک‌ترین فرد به کرسی ریاست‌جمهوری است؛ مردم در او هیبتی «رجایی» گونه می‌بینند

رئیس ستاد تهران «سعید جلیلی» در انتخابات سال ۹۲ درباره استفاده احمدی نژاد در سال ۸۴ از نام شهید رجایی و تشبیه شدن جلیلی به احمدی نژاد ثانی در سال ۹۲ اظهار کرد: جلیلی با احمدی نژاد خیلی فرق می‌کند. گرچه آن زمان این طور گفته می‌شد، اما امروز وقتی می‌گویند احمدی نژاد، همه احمدی نژاد الان را در ذهن تصویر می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صحبت‌های شخصیت‌های مختلف در جریان اصولگرا حکایت از آن می‌کند که معادلات صحنه متفاوت شده و محمدباقر قالیباف و سیدابراهیم رئیسی دیگر بنایی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ندارند. با این اوصاف آرایش صحنه رقابت در خرداد ۱۴۰۰ به چه صورت خواهد بود؟

سیدحسین نقوی حسینی درباره وضعیت نامزدی سید ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با اطلاعاتی که من دارم و شنیدم استمزاجی صورت گرفته و در آن استمزاج گفته شده آقای رئیسی و آقای قالیباف به مسئولیت‌های فعلی خودشان ادامه دهند و وارد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نشوند.

وی افزود: با این اوصاف هم در جریان اصولگرا و هم در جریان اصلاح طلب تکثر نامزد برای انتخابات ۱۴۰۰ خواهیم داشت مگر آنکه شورای نگهبان در تعیین افراد مدیریت کند. البته اصلاح طلبان سال ۹۲ لحظه آخر توانستند به تصمیم حمایت از حسن روحانی برسند حال آنکه روحانی اصلا جزء گزینه‌های مدنظر آن‌ها نبود. این دوره هم احتمال دارد که این اتفاق بیفتد و اصلاح طلبان بیشترین نفع را از حضور نامزد‌های متکثر در صحنه انتخابات ببرند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره نزدیک‌ترین شخصیت به کرسی ریاست جمهوری تأکید کرد: سعید جلیلی نزدیک‌ترین فرد به کرسی ریاست جمهوری است. او یک بار در سال ۹۲ نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود، تجربه مدیریت کلان کشوری دارد و جامعه با مشی و ویژگی‌های او آشنا است. مردم هیبت «رجایی» گونه را در او می‌بینند.

رئیس ستاد تهران «سعید جلیلی» در انتخابات سال ۹۲ درباره استفاده احمدی نژاد در سال ۸۴ از نام شهید رجایی و تشبیه شدن جلیلی به احمدی نژاد ثانی در سال ۹۲ اظهار کرد: {جلیلی} با احمدی نژاد خیلی فرق می‌کند. گرچه آن زمان این طور گفته می‌شد، اما امروز وقتی می‌گویند احمدی نژاد، همه احمدی نژاد الان را در ذهن تصویر می‌کنند.

نقوی درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات یادآور شد: اگر تکثر نامزد را داشته باشیم سطح مشارکت خیلی پایین خواهد بود، چون افرادی که الان مطرح هستند هیچ کدام جاذبه‌های لازم برای حضور عامه مردم در پای صندوق‌های رأی را ندارند. نامزدی شارکت حداکثری ایجاد می‌کند که بتواند قشر خاکستری جامعه را پای صندوق بیاورد والا اصولگرا‌ها و اصلاح طلبان ناب که پای صندوق می‌آیند. الان قشر خاکستری که اکثریت جامعه را تشکیل می‌دهد به خاطر اوضاع اقتصادی ناراحت است و هیچ کدام از نامزد‌های مطرح را حلال مشکل خودش نمی‌بیند.

وی درباره احتمال وقوع یک غافلگیری در نتیجه انتخابات سال ۱۴۰۰ گفت: در وضع موجود بعید است. حداقل باید یک سایه‌ای از چنین کسی الان وجود داشته باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره تأیید صلاحیت محمود احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: خیر او قطعا تأیید صلاحیت نمی‌شود.

منبع: نامه نیوز 

نظرات بینندگان