arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹

«فرمانده طالبان در جنگ هلمند» کشته شد

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرد که "ملا شاه ولی" مسوول و فرمانده طالبان در جنگ شهر لشکرگاه مرکز استان هلمند این کشور، کشته شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرد که "ملا شاه ولی" مسوول و فرمانده طالبان در جنگ شهر لشکرگاه مرکز استان هلمند این کشور، کشته شد.

به گزارش ایرنا از گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری جمهور افغانستان، وزارت دفاع ملی این کشور اعلام کرد که "ملاشاه ولی" در یک حمله هوایی در شهرستان نادعلی استان هلمند کشته شده است.

در اطلاعیه وزارت دفاع ملی افغانستان آمده است:"نیروی هوایی روز چهارشنبه یک مخفیگاه طالبان را در ولسوالی نادعلی هدف قرار داد که در نتیجه «ملاشاه ولی» کسی که جنگ طالبان را در «چاه انجیر» و «باباجی» رهبری می‌کرد، همراه ۳ تن از جنگجویانش کشته شدند".

گروه طالبان تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده است.

این در حالی است که روز گذشته نیز وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرد که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور، حوزه‌های چهارم و دهم شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند به گونه کامل از وجود طالبان پاکسازی شده است.

بر اساس این گزارش، در خبرنامه وزارت دفاع آمده است که نیروهای دفاعی و امنیتی شب گذشته توانستند مناطق بشران، بولان، چاه انجینر، حوزه چهارم و دهم شهر لشکرگاه را که نیروهای امنیتی از آن جاها عقب نشینی تاکتیکی کرده بودند، دوباره تصرف کنند.

این خبرنامه افزوده است که در این عملیات، بیشتر از ۳۰ طالب کشته شدند و شمار دیگرشان نیز فرار کردند.

به گفته وزارت دفاع ملی افغانستان، خانواده‌های آواره در حال برگشت به خانه‌های خود هستند.

هفته گذشته طالبان مسلح به شهر لشکرگاه حمله کردند. نیروهای امنیتی و دفاعی پس از چند روز توانستند این حمله طالبان را عقب برانند. در نتیجه آن حمله طالبان مسلح به شهر لشکرگاه، هزاران خانواده مجبور به ترک خانه های خود شدند.

براساس گزارش نهادهای امنیتی افغانستان، در حمله طالبان به شهر لشکرگاه، نزدیک به ۳۰۰ طالب مسلح و دستکم ۴۰ تن از نیروهای امنیتی و غیرنظامیان کشته شدند.

نظرات بینندگان