arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹

وضعیت کرونایی بحرانی در بویراحمد/ مراجعه ۹۶۷ نفر در یک روز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از وضعیت بحرانی بویراحمد و پُر شدن تخت‌های بیمارستان شهید جلیل یاسوج خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از وضعیت بحرانی بویراحمد و پُر شدن تخت‌های بیمارستان شهید جلیل یاسوج خبر داد.

پرویز یزدان پناه روز پنجشنبه هشتم آبان ماه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان، افزود: ۱۸۵ تخت ظرفیت بیمارستان شهید جلیل یاسوج به عنوان بیمارستان معین کرونایی استان پُر شده است.
وی اظهار کرد: ۳۴ تخت بیمارستانی( ۲۴ تخت با نیرو از بیمارستان امام سجاد و ۱۰ تخت با نیرو از بیمارستان شهید بهشتی یاسوج) از امروز به ظرفیت بیمارستان شهید جلیل یاسوج اضافه می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در صورتی که این روند افزایشی شمار مبتلایان ادامه داشته باشد امکان دارد که تخت‌های رزرو پیش بینی شده پُر شوند و احتمال دارد که از بیمارستان صحرایی سپاه فتح استان استفاده کنیم تا بیمارانی که بدحال نیستند به این بیمارستان منتقل شوند.
یزدان پناه تصریح کرد: هم اکنون وضعیت کرونایی گچساران قرمز است اما وضعیت کرونایی یاسوج بخرانی تر است و یکی از دلایل این مساله بیشتر بودن نمونه گیری است.
وی با اشاره به رکوردشکنی کروناویروس در استان ادامه داد: طی دیروز چهارشنبه هفتم آبان ماه ۹۶۷ مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های کرونایی استان داشتیم در حالی که قبل از این میزان ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر بالاترین مراجعه کننده بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آمار کلی کروناویروس در استان را اعلام و عنوان کرد: مبتلایان به کروناویروس از ابتدای شیوع این بیماری ۱۲ هزار و ۸۴۳ نفر بوده که از این تعداد ۵۴۰۰ نفر مربوط به شهرستان بویراحمد، ۲۳۰۰ نفر مربوط به شهرستان کهگیلویه، ۲۱۰۰ نفر مربوط به شهرستان گچساران و مابقی مربوط به سایر شهرستان‌هاست.
یزدان‌پناه تاکید کرد: طی دیروز ۳۲۹ نمونه دریافت کرده ایم که ۱۸۰ نمونه معادل ۵۵ درصد مثبت بوده که بیشترین رشد مربوط به شهرستان بویراحمد با ۱۱۵ مورد، گچساران با ۶۸ مورد و دنا با ۱۳ مورد بوده اند.
وی اظهارکرد: سه شهرستان بویراحمد، گچساران و دنا با روند افزایشی مبتلایان کرونایی های مواجهند که وضعیت شهرستان بویراحمد بحرانی و نگران کننده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران وضعیت ثابت است و تخت به اندازه کافی وجود دارد اما ۱۸۵ تخت موجود بیمارستان‌ شهید جلیل یاسوج پر شده و با مشکل مواجهیم.
یزدان‌پناه گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در سطح استان ۲۰۵ فوت ناشی از این بیماری ویروسی به ثبت رسیده است، طی این مدت ۱۰هزار و ۶۷۶ نفر بهبودیافته اند، ۷۴۴۵ نفر بستری و ۶۹۰۶ نفر ترخیص شدند.
وی افزود: در مجموع از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های استان مراجعه کننده داشته ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۳۹ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در مراکز درمانی کرونایی استان بستری هستند که ۱۳۵ نفر کرونایی قطعی بوده و ۲۱ نفر در بخش ای سی یو بستری می باشند.
یزدان‌پناه اظهارکرد: تا کنون ۴۲ هزار و ۳۰۰ نمونه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد گرفته شده است.


 وی بیان کرد: باید افراد مبتلا به کرونا که در قرنطینه به سر می برند رصد و کنترل شوند تا از قرنطینه خارج نشوند. به نظر می رسد باید با اضافه کردن نیرو و استفاده از دانشجویان و بسیج افراد قرنطینه را یکبار در روز کنترل کنیم تا با مشکل جدی مواجه نشوند.

 ایسنا

نظرات بینندگان