arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹

وزیر کشور آلمان: هزاران نیروی پلیس بر اجرای قواعد کرونایی جدید نظارت می‌کنند

وزیر کشور آلمان از استقرار هزاران نیروی پلیس در شهرهای بزرگ و کانون‌های شیوع کرونا و مرزها برای نظارت بر اجرای محدودیت‌های سختگیرانه جدید کرونایی خبر داد. "هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان اعلام کرد که می خواهد نیروهای پلیس را در کانون های شیوع کرونا و شهرهای بزرگ برای نظارت بر قواعد کرونایی به کار گیرد. همچنین تعهد به رعایت قرنطینه های اجباری از طرف شهروندان هم از این پس بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر کشور آلمان از استقرار هزاران نیروی پلیس در شهرهای بزرگ و کانون‌های شیوع کرونا و مرزها برای نظارت بر اجرای محدودیت‌های سختگیرانه جدید کرونایی خبر داد.

به گزارش تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، هزاران نیروی پلیس در آلمان برای نظارت بر اجرای محدودیت های کرونایی وارد عمل می شوند.

"هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان اعلام کرد که می خواهد نیروهای پلیس را در کانون های شیوع کرونا و شهرهای بزرگ برای نظارت بر قواعد کرونایی به کار گیرد. همچنین تعهد به رعایت قرنطینه های اجباری از طرف شهروندان هم از این پس بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

این خبر را وزارت کشور آلمان در پیامی توئیتری اعلام کرده تاکید کرد که این عملیات های پلیس با ایالات هماهنگ می شود.

زیهوفر همچنین اعلام کرد: کنترل محدودیت های جدید برای موفقیت بسیار مهم است. شرایط بسیار جدی است.

وزیر کشور آلمان در گفتگو با نشریه بیلد آلمان از تشدید کنترل های مرزی برای اطمینان حاصل کردن از رعایت اصول قرنطینه توسط مسافرانی که از مناطق خطر کرونیی به آلمان سفر می کنند خبر داد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از هشتم نوامبر ( 18 آبان ماه) برای همه مسافران از مناطق خطر کرونایی به آلمان سفر می کنند یک قرنطینه اجباری 10 روزه لازم است.

آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان و نخست‌وزیران ایالت‌های شانزده‌گانه این کشور روز چهارشنبه در یک کنفرانس ویدئویی بر سر اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در باره تماس شهروندان با یکدیگر به توافق رسیدند.

دولت آلمان قصد دارد با تعطیلی گسترده تمام فعالیت‌های تفریحی در سطح کشور، موج دوم کرونا را بشکند. بدین گونه دولت می‌خواهد گسترش بدون کنترل این ویروس همه‌گیر را مانع شود.

هم‌اکنون ریسک لجام‌گسیخته و غیرقابل کنترل شیوع این ویروس روز به روز در حال افزایش است و شمار مبتلایان تقریبا هر هفته دو برابر می‌شود.

این اقدامات محدودکننده در آلمان از روز دوشنبه آینده دوم نوامبر به اجرا درخواهند آمد و تا پایان این ماه ادامه خواهند یافت.

بر اساس محاسباتی که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کنفرانس ویدئویی ارائه داد، در صورتی که محدودیتی در تماس افراد ایجاد نشود، در عرض یک هفته شمار مبتلایان به 28هزار نفر در روز خواهد رسید.

شمار مبتلایان جدید روزانه به کرونا در آلمان به شدت در حال افزایش است و امروز به رکورد بالای حدود 17 هزار نفر رسیده که از زمان شیوع بحران کرونا در این کشور بی سابقه بوده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان بیش از 490 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و 10399 نفر هم در اثر ابتللا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

نظرات بینندگان