arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹

وزیر خارجه سودان: راهی جز توافق عادی‌سازی روابط نداشتیم / نتانیاهو: ما و امارات یک دشمن مشترک داریم

«عمر قمرالدین» وزیرخارجه سودان امروز در ارتباط با توافق عادی سازی روابط با اسرائیل با اذعان به فشارهای دولت آمریکا گفت: مسئله حذف نام سودان از فهرست تروریسم به موضوع عادی سازی پیوند داده شد و ما مجبور به انجام این توافق شدیم. از سوی دیگر، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز به فروش 50 فروند جنگنده اف 35 از سوی آمریکا به امارات متحده عربی واکنش نشان داد. وی در این باره گفت: «اسرائیل و امارات یک هدف و یک دشمن مشترک دارند».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیرخارجه سودان امروز در سخنانی به فشارهای شدید علیه این کشور در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اذعان کرد.

به گزارش تسنیم، «عمر قمرالدین» وزیرخارجه سودان امروز در ارتباط با توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با اذعان به فشارهای دولت آمریکا گفت: مسئله حذف نام سودان از فهرست تروریسم به موضوع عادی سازی پیوند داده شد و ما مجبور به انجام این توافق شدیم.

روز جمعه گذشته توافق عادی سازی روابط میان دولت سودان و رژیم صهیونیستی علنی شد که این اقدام با واکنش تند مردم سودان و اعتراضات ادامه دار آنها مواجه شده است.

از سوی دیگر، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز به فروش 50 فروند جنگنده اف 35 از سوی آمریکا به امارات متحده عربی واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: «اسرائیل و امارات یک هدف و یک دشمن مشترک دارند».

دولت آمریکا به تازگی اعلام کرده که روند تحویل 50 فروند جنگنده نسل پنجم اف 35 به امارات در حال انجام است.

مقامات رژیم صهیونیستی پس از اعلام توافق عادی سازی روابط با امارات، با تحویل جنگنده های اف 35 آمریکایی به امارات مخالفت کرده بودند. رژیم صهیونیستی تنها دارنده نسل پنجم جنگنده های اف 35 در منطقه به شمار می‌رود.

نظرات بینندگان