arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۹

ثبت یک رکورد جدید در انتخابات آمریکا / ۵ روز مانده به انتخابات، شمار آرای پیش از موعد از ۸۱ میلیون رای گذشت

شمار آرای ماخوذه در انتخابات آمریکا از ۸۱ میلیون رای پیش از موعد عبور کرد و رکورد جدیدی را در تاریخ انتخابات این کشور به ثبت رساند. برابر آخرین اعلام تارنمای پروژه انتخابات، ۲۸ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۸۲۶ رای حضوری و ۵۲ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۶۴۷ رای هم از طریق پست ارسال شده است. انتخابات آمریکا در ۱۳ آبان ماه به پایان می‌رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شمار آرای ماخوذه در انتخابات آمریکا از ۸۱ میلیون رای پیش از موعد عبور کرد و رکورد جدیدی را در تاریخ انتخابات این کشور به ثبت رساند.

به گزارش ایرنا، برابر آخرین اعلام تارنمای پروژه انتخابات، تا شامگاه پنج‌شنبه ۸۱ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۷۳ نفر آرای خود را به صندوق ریخته‌اند که ۲۸ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۸۲۶ نفر آن رای حضوری و ۵۲ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۶۴۷ رای هم از طریق پست ارسال شده است.

هنوز ۳۷ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۸۴۸ برگه رای پستی بازنگشته است.

در ایالت‌هایی که بر اساس گرایش حزبی ثبت نام انجام شده است، تاکنون ۱۸ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۶۱۶ نفر طرفدار دموکرات، ۱۱ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۲۰۱ نفر جمهوریخواه و ۸ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۱۹۹ نفر هم غیرحزبی آرای خود را به صندوق‌ها ریخته‌اند.

آرای ماخوذه در ایالت‌های نبرد انتخاباتی هم تاکنون به شرح زیر گزارش شده است:

آریزونا:

از مجموع ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۳۵۹ رای این ایالت، ۸۳۳ هزار و ۱۵۴ نفر دموکرات- ۷۶۸ هزار و ۳۸۶ نفر جمهوریخواه و ۵۳۸ هزار و ۸۱۹ نفر غیر حزبی بوده است.

فلوریدا:

تاکنون ۷ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۶۶۷ رای به صندوق ریخته شده است که از این میان، ۲ میلیون و ۹۹۲ هزار نفر متعلق به دموکرات‌ها، ۲ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۷۲۳ نفر جمهوریخواه و یک میلیون و ۵۱۰ هزار و ۴۰ نفر هم غیر حزبی بوده است.

جورجیا:

در این ایالت سه میلیون و ۴۲۶ هزار و ۸۰ رای ماخوذه به ثبت رسیده است اما وضعیت حزبی آنها مشخص نیست.

کارولینای شمالی:

از مجموع سه میلیون و ۸۶۷ هزار و ۸۴۶ رای ماخوذه فعلی، یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۸۳۲ رای متعلق به دموکرات‌ها، یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۶۳۳ رای از آن جمهوریخواهان و یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۹۲۹ رای هم در سبد غیرحزبی‌ها بوده است.

میشیگان:

تاکنون ۲ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۲۹۲ رای در این ایالت به صندوق ریخته شده است که وضعیت سهم هر یک از احزاب هنوز مشخص نشده است.

مینه‌سوتا:

در مینه‌سوتا هم رقم یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۵۲۲ رای ثبت شده است اما در این ایالت هم وضعیت آرا به تفکیک احزاب مشخص نیست.

پنسیلوانیا:

در این ایالت هم که رقابت بین ترامپ و بایدن جدی است و یکی از مباحث مهم مطرح شده درباره استخراج نفت در این ایالت بوده است، ۲ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۹۹۵ رای به صندوق‌ها ریخته شده است.

سهم دموکرات‌ها از این میزان، یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۸۲ رای و سهم جمهوریخواهان ۴۶۶ هزار و ۹۵۴ رای اعلام شده است که در کنار آنها ۲۰۲ هزار و ۶۸۶ رای هم مربوط به غیرحزبی‌ها است.

ویسکانسین:

تنها اطلاعات موجود از این ایالت رقابتی عدد آرای ماخوذه است که تاکنون یک میلیون و ۶۴۲ هزار و ۲۱۲ نفر اعلام شده است.

انتخابات آمریکا در ۱۳ آبان ماه به پایان می‌رسد. تعداد واجدین شرایط برای حضور در پای صندوق‌های رای در سراسر آمریکا، ۲۳۹ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۸۲ نفر اعلام شده است که اگر تنها شرایط سنی بالای ۱۸ سال در نظر گرفته شود این رقم به ۲۵۷ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۸۸ نفر می‌رسد.

نظرات بینندگان