arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۹

وزیر خارجه ارمنستان پس از دیدار با عراقچی: طرح ایران در مناقشه قره‌باغ را به طور دقیق بررسی می‌کنیم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر امور خارجه ارمنستان به برقراری آتش‌بس در مناقشه قره‌باغ تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر امور خارجه ارمنستان به برقراری آتش‌بس در مناقشه قره‌باغ تاکید کرد.

به گزارش تسنیم، «سید عباس عراقچی» که پس از دیدار و رایزنی با مقام‌های جمهوری آذربایجان و روسیه، پنجشنبه شب وارد ایروان پایتخت ارمنستان شده بود، امروز - جمعه - با «زهراب مناتسکانیان» وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی، پیشنهاد ایران برای غلبه بر اوضاع و برقراری آتش بس در منطقه قره‌باغ را به وزیر امور خارجه ارمنستان ارائه داد و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های لازم برای همکاری را دارد.

همچنین در این دیدار «زهراب مناتسکانیان» با بیان اینکه ارمنستان متوجه حساسیت های ایران در رابطه با تهدیدهای جدید امنیت منطقه است، از نقش جمهوری اسلامی در حفظ ثبات منطقه‌ای و صلح استقبال کرد.

وزیر امور خارجه ارمنستان نیز تاکید کرد که رویکرد ایران در مناقشه قره‌باغ به طور دقیق بررسی می‌شود.

در این دیدار دو طرف نسبت به انتقال تروریست‌های بین المللی از خاورمیانه به منطقه ابراز نگرانی کردند و آن را تهدیدی جدی برای کل منطقه دانستند.

نظرات بینندگان