arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۹

تحلیل سی ان ان: ترامپ بدون آرا فلوریدا، قادر به پیروزی نیست

شبکه تلویزیونی سی ان ان در تحلیلی از وضعیت آرا الکترال (هیات گزینشگران) نوشت که بدون ۲۹ آرا الکترال ایالت فلوریدا ترامپ حتی بر فرض پیروزی در ایالت های دموکرات، بازهم قادر به جمع آوری حدنصاب ۲۷۰ آرا الکترال نخواهد بود و راه بسیار دشواری برای پیروزی خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه تلویزیونی سی ان ان در تحلیلی از وضعیت آرا الکترال (هیات گزینشگران) نوشت که بدون ۲۹ آرا الکترال ایالت فلوریدا ترامپ حتی بر فرض پیروزی در ایالت های دموکرات، بازهم قادر به جمع آوری حدنصاب ۲۷۰ آرا الکترال نخواهد بود و راه بسیار دشواری برای پیروزی خواهد داشت.

به گزارش روز جمعه ایرنا، سی ان ان در تحلیل خود یادآورشد که اکنون ایالت های جرجیا، کارولینای شمالی، اوهایو، آیوا و مین از جمله ایالت های مردد بین دموکرات ها و جمهوریخواه دراین دور از انتخابات به شمار می روند.

این رسانه آمریکایی ادامه داد که با در نظرگرفتن وضعیت فعلی ایالت های آمریکا از لحاظ دموکرات و جمهوریخواه بودن و اینکه بایدن تاکنون توانسته باشد ۲۹۰ آرا الکترال و ترامپ نیز ۱۶۳ رای الکترال کسب کرده باشند، آنگاه باید به وضعیت ۲۹ رای الکترال ایالت فلوریدا پرداخت.

شبکه سی ان ان افزود : چنانچه بایدن در ایالت فلوریدا برنده شود و بتواند ۲۹ رای الکترال را تصاحب کند آنگاه شمار مجموع الکترال وی به ۳۱۹ آرا خواهد رسید.

سی ان ان درادامه این تحلیل گفت: حال چنانچه ترامپ بتواند در مابقی ایالت های مردد همچون جرجیا، کارولینای شمالی، اوهایو، آیوا و مین پیروز شود و آنگاه بتوان آرا برخی از ایالت های متمایل به دموکرات همچون ایالت های نوادا، آریزونا و پنسیلوانیا را هم ببرد درنهایت وضعیت آرا الکترال دو نامزد بدین صورت خواهد بود، بایدن به ۲۸۲ آرا الکترال و ترامپ نیز به ۲۵۶ رای الکترال دست خواهند یافت، بازهم بایدن ۲۶ رای بیشتر خواهد داشت.

تحلیلگر سی ان ان گفت که آیا ترامپ قادر به جبران آرا لازم برای رسیدن به حد نصاب ۲۷۰ رای الکترال را خواهد داشت؛ پاسخ منفی است.

بر اساس نظرسنجی این شبکه خبری، بایدن در ایالت فلوریدا با ۴۶درصد در برابر ۴۳ درصد ترامپ از وی پیشتاز است.

همچنین تارنمای خبری هیل در نظرسنجی اختصاصی خود از پیشتاری بایدن نسبت به ترامپ در ایالت فلوریدا با سه درصد اختلاف خبر داد، هیل در نظرسنجی مشترک خود اعلام کرد که بایدن درایالت فلوریدا با ۵۰ درصد در مقابل ۴۷ درصد ترامپ پیشتاز است و سه درصد باقی مانده همچنان بین دو نامزد مردد مانده اند.

بنابر قوانین موجود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نامزد پیروز در واقع با رای مستقیم مردم یا به عبارتی «آرا مردمی» انتخاب نمی شود، بلکه با پیروزی در هر ایالت که با رای مردم تعیین می شود، هر نامزد تعداد آرا الکترال تعیین شده برای آن ایالت را تصاحب می کند.

نامزد پیروز درانتخابات ریاست جمهوری باید از مجموع ۵۳۸ آرا الکترال بتواند حدنصاب ۲۷۰ رای را به دست آورد، دراین میان ایالت های کالیفرنیا، تگزاس و فلوریدا به ترتیب با ۵۵، ۳۸ و ۲۹ بالاترین آرای الکترال را نسبت به سایر ایالت های آمریکا دارا هستند.

تاکنون و بنابر آمار «یو.اس الکشن پراجکت» تاکنون بیش از ۸۲میلیون آمریکایی آرا خود را در انتخابات زودهنگام به صندوق ها ریخته اند، از این تعداد بیش از ۲۸ میلیون و ۳۷۰هزار ارای حضوری و بالغ بر ۵۳میلیون و ۶۶۰ هزار آرا پستی بوده است.

انتخابات آمریکا در ۱۳ آبان ماه به پایان می‌رسد. تعداد واجدین شرایط برای حضور در پای صندوق‌های رای در سراسر آمریکا، ۲۳۹ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۸۲ نفر اعلام شده است که اگر تنها شرایط سنی بالای ۱۸ سال در نظر گرفته شود این رقم به ۲۵۷ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۸۸ نفر می‌رسد.

نظرات بینندگان