arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۹

غذا‌های سالم که در واقع چربی نمی‌سوزانند

همه ما شنیده ایم که برخی از خوراکی‌ها روند چربی سوزی در بدن را افزایش می‌دهند. اما مسئله این است که گاهی درباره خواص برخی از خوراکی‌ها اغراق می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همه ما شنیده ایم که برخی از خوراکی‌ها روند چربی سوزی در بدن را افزایش می‌دهند. اما مسئله این است که گاهی درباره خواص برخی از خوراکی‌ها اغراق می‌شود.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، شاید بهتر باشد قبل از اینکه چای سیاه خود را با یک چای سبز عوض کنید به این فکر کنید که آیا به دنبال خواص آنتی اکسیدانی و لاغری چای هستید یا سلامتی؟

چای سبز

چای سبز
شواهد اندکی وجود دارد که چای سبز می‌تواند متابولیسم را افزایش دهد، اما نوشیدن چای سبز باید مداوم و به دفعات در طول روز باشد چرا که اگر مستمر نباشد بی حاصل خواهد شد.

پروتئین

غذا‌های پر پروتئین

گوشت گاو، مرغ و ماهی آزاد، پروتئینی بیشتر از کربوهیدرات‌ها دارند. در واقع حدود ۲۰-۳۰ ٪ انرژی بیشتری برای هضم دارد. این بدان معناست که به ازای هر ۱۰۰ کالری پروتئین مصرفی، ۲۰ تا ۳۰ پروتئین در فرآیند هضم بدن سوزانده می‌شود.

نارگیل

روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای تری گلیسیرید‌های زنجیره‌ای متوسط (MCT) است و بسیاری معتقدند MCT به خوبی در بدن ذخیره نشده و باعث از بین رفتن چربی می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد خوردن تری گلیسیرید‌های با زنجیره متوسط به جای تری گلیسیرید با زنجیره طولانی منجر به کاهش وزن نمی‌شود.

سیب

سرکه سیب

سرکه سیب برای انواع فواید سلامتی از جمله سوزاندن چربی‌های شکم مورد تبلیغ قرار گرفته است. اما به نظر می‌رسد که قرار نیست خوردن سرکه سیب لزوما منجر به کاهش وزن شود. درواقع سرکه سیب یک مکمل سالم برای کنار غذا محسوب می‌شود نه الزامی برای لاغری.

گریپ فروت

گریپ فروت

برخی مطالعات قدیمی حاکی از آن است که خوردن گریپ فروت باعث چربی سوزی می‌شود، اما در حقیقت اینگونه نیست. تحقیقات جدیدتر نشان می‌دهد که مصرف نیمی از گریپ فروت قبل از غذا می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند؛ بنابراین قرار نیست هربار گریپ فروت میخورید لاغر شوید.

نظرات بینندگان