arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۹

رسوایی دیپلمات ایالات متحده آمریکا در مکزیک؛ تجاوز به دست‌کم ۲۰ زن

دادستان‌های فدرال آمریکا می‌گویند یکی از کارکنان پیشین سفارت ایالات متحده در مکزیک، به دست‌کم ۲۰ زن مواد مخدر داده و پس از بیهوش کردن آنها به این زنان تجاوز کرده است. او همچنین از بسیاری از این زنان در حالی که بیهوش بودند فیلم گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادستان‌های فدرال آمریکا می‌گویند یکی از کارکنان پیشین سفارت ایالات متحده در مکزیک، به دست‌کم ۲۰ زن مواد مخدر داده و پس از بیهوش کردن آنها به این زنان تجاوز کرده است. او همچنین از بسیاری از این زنان در حالی که بیهوش بودند فیلم گرفته است.

به گزارش یورونیوز، این فرد که برایان جفری ریموند نام دارد، اوایل ماه جاری میلادی در شهر سن‌دیگو واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا، یعنی جایی که پس از ترک شغلش به آنجا نقل مکان کرده بود، دستگیر شده است.

 
 

انتظار می‌رود که پرونده‌های شکایت زنان علیه او به دست‌کم ۲۴ شکایت افزایش یابد.

اقدامات اف‌بی‌آی برای رسیدگی به این پرونده از شش ماه پیش آغاز شده است؛ یعنی از زمانی که پلیس مکزیک در ۳۱ ماه مه تماس تلفنی دریافت کرد مبنی بر اینکه زنی برهنه از بالکن آپارتمانی که توسط سفارت آمریکا در مکزیکوسیتی اجاره شده، در حال فریاد زدن است و تقاضای کمک می‌کند. ریموند از اوت ۲۰۱۸ میلادی در این آپارتمان زندگی می‌کرد.

پلیس در جریان تحقیقات خود، بیش از ۴۰۰ عکس و ویدئو در حساب آی‌کلاد برایان ریموند پیدا کرد. در این ویدئوها او از دست‌کم ۲۳ زن درحالی که بیهوش بودند فیلم گرفته بود.

ریموند مدت ۲۳ سال در کشورهای مختلف برای سفارت آمریکا کار کرده و در این مدت عمدتا یک سطح میانی دیپلماتیک داشته است.

تحقیقات درباره این پرونده با همکاری پلیس دو کشور مکزیک و آمریکا همچنان ادامه دارد و مراحل اولیۀ آغاز محاکمه او انجام شده است.

وکیل ریموند تا کنون درباره اتهامات وارد شده به او هیچ اظهار نظری نکرده است.

بنا بر اسناد دادگاه، ریموند تا اواسط ماه ژوئن همچنان مشغول به کار در سفارت آمریکا در مکزیک بوده است. اما در این زمان در پی بازجویی‌ها از او درباره حادثه ۳۱ ماه مه و توقیف تلفن‌های همراه و کامپیوترهایش، کار خود را ترک کرده است.

در صورت اثبات اتهامات او، این دیپلمات پیشین با مجازات تا ۲۰ سال زندان روبرو خواهد بود.

بر اساس گزارش دادستان‌ها، ریموند که به زبان‌های اسپانیایی و چینی نیز تسلط دارد، ظاهرا یک زندگی «مثال زدنی» داشته و چهره‌ای کاملا متفاوت از شخصیت واقعی خود را در جامعه نشان داده است.

تا زمان یافت شدن عکس‌ها و فیلم‌ها، بسیاری از قربانیان او از آنچه برایشان روی داده بود اطلاعی نداشتند زیرا هرگونه تجاوز به آنها در زمانی انجام شده که ریموند آنها را بیهوش کرده بود

نظرات بینندگان