arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹

ظرفیت بستری بیمارستان‌های اردبیل پر شد

فرماندار اردبیل گفت: ظرفیت پذیرش بیمارستان امام خمینی و امام رضا (ع) اردبیل به دلیل افزایش بستری بیماران مبتلا به کرونا تکمیل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار اردبیل گفت: ظرفیت پذیرش بیمارستان امام خمینی و امام رضا (ع) اردبیل به دلیل افزایش بستری بیماران مبتلا به کرونا تکمیل شده است.

مسعود امامی یگانه افزود: مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در حال افزایش تخت‌های بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات درمانی به بیماران هستند، ضمن اینکه در بیمارستان تامین اجتماعی اردبیل هم بیماران مبتلا به کرونا پذیرش می‌شوند.

وی با بیان اینکه اردبیل در وضع قرمز بیماری کرونا قرار دارد اظهارداشت: در صورتی که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند وضعیت شیوع بیماری کرونا وخیم‌تر شده و کنترل سخت‌تر خواهد شد.

فرماندار اردبیل با اشاره به آمار فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در اردبیل افزود: از زمان شیوع این بیماری تا کنون ۴۵۶ نفر از شهروندان در این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: در روزهای پیش‌رو اگر میزان مشارکت مردم در فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک افزایش یابد سیر نزولی بیماری در اردبیل مشهود خواهد بود.

امامی از فعالیت ۲۵ گروه بازرسی برای کنترل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اردبیل خبر داد و افزود: این گروه‌ها آموزش‌های لازم در مورد فاصله‌گذاری اجتماعی و پیشگیری از بیماری کرونا را به اصناف و کسبه ارائه می‌دهند.

وی رزمایش پیشگیری از بیماری کرونا را در کنترل این بیماری موثر دانست و گفت: از امروز ۷۰ تیم بازرسی و آموزشی در نقاط مختلف این شهرستان با همکاری بسیج ، هلال احمر،بهداشت و درمان،استانداری و فرمانداری حضور خواهند داشت تا بتوان جلوی این بیماری را با کنترل و آموزش گرفت.

فرماندار اردبیل بیان کرد: برغم هشدار و کنترل و پیشگیری هنوز تعدادی از اقشار مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند، بخصوص تعدادی از جوانان بدون ماسک در بازار و خیابان‌ها تردد می کنند که لازم است با کنترل و آموزش همه مردم دستورالعمل‌های لازم بهداشتی را رعایت و ضمن استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی از تجمع در اماکن عمومی و حضور در مراسم و دورهمی خانوادگی پرهیز کنند.

امامی با بیان اینکه بازدیدها و نظارت‌ها از محل‌های کسب و کار مجاز بیشتر خواهد شد، گفت: سلامتی مردم در راس همه امور است و باید با رفتار اجتماعی مناسب و سبک زندگی جدید ویروس کرونا را کنترل کرد.

وی تاکید کرد: هرگونه ازدحام در مغازه‌ها و پارک‌ها خطرناک است و بر این اساس تجمع در داخل مغازه‌ها و رستوران‌ها و سرویس‌دهی به مشتریان بیش از ظرفیت قانونی با توصیه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ممنوع است.

فرماندار اردبیل از مردم، کسبه، بازاریان و صاحبان مشاغل خواست که اصول بهداشتی از قبیل داشتن ماسک، دستکش و ضدعفونی محل مورد نظر را رعایت کنند و همچنین از صاحبان مجالس عزا نیز خواست از برگزاری مراسم یادبود در منازل خودداری و در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی نسبت به ادای احترام به خانواده معزی اقدام کنند.

ایرنا

نظرات بینندگان