arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۳ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹

نخست وزیر پیشین اسرائیل: روابط تل آویو با ابوظبی در زمان اسحاق رابین (نخست وزیر اسبق) آغاز شده بود

ایهود اولمرت نخست وزیر پیشین اسرائیل روابط با امارات را مربوط به سال‌ها پیش دانست و گفت: روابط تل آویو با ابوظبی در زمان اسحاق رابین (نخست وزیر اسبق) آغاز شد. وی گفت: روابط میان اسرائیل و امارات به مرور گسترش می‌یابد. این روابط در زمان اسحاق رابین و سپس شیمون پرز در دهه ۹۰ قرن گذشته و پس از آن در دوره اول زمامداری نتانیاهو (۱۹۹۹-۱۹۹۶) و آریل شارون و خود اولمرت آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایهود اولمرت نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی روابط با امارات را مربوط به سال ها پیش دانست و گفت: روابط تل آویو با ابوظبی در زمان اسحاق رابین (نخست وزیر اسبق) آغاز شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی همچنین اعلام کرد که فروش هواپیماهای رادار گریز "F ۳۵"، به امارات خطر واقعی و راهبردی برای اسرائیل ندارد.

روزنامه عبری زبان «معاریو»به نقل از اولمرت نوشت که فروش این هواپیماها به امارات بخشی از موافقنامه صلح میان دو طرف به شمار می رود و روشن است که اگر بنیامین نتانیاهو موافقت قبلی خود را با معامله تسلیحاتی اعلام نمی کرد این موافقنامه اساسا انجام نمی شد.

وی گفت: روابط میان اسرائیل و امارات به مرور گسترش می یابد. این روابط در زمان اسحاق رابین و سپس شیمون پرز در دهه 90 قرن گذشته و پس از آن در دوره اول زمامداری نتانیاهو (1999-1996) و آریل شارون و خود اولمرت آغاز شد.
امارات قراردادی را با دولت آمریکا برای خرید 50 فروند هواپیمای «اف 35» امضا کرده است.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

مراسم امضای قرارداد توافق بین رژیم صهیونیستی، امارات و بحرین نیز با صحنه‌گردانی آمریکا ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید به امضای سران چهار طرف رسید.

 

نظرات بینندگان