arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

نماینده خبرگان: خداوند به وسیله ویروس کرونا حرص و طمع را کمرنگ کرد؛ فناوری را هم زیر سوال برد؛ بسیاری به خاطر قدرت، کافر شده بودند / یکی از برکات کرونا این است که انسان به فکر مشکلات یکدیگر می‌افتد

دولابی، نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: خداوند به وسیله ویروس کرونا حرص و طمع را کمرنگ و فناوری را که انسان فکر می‌کرد او را به بالاترین مرتبه رسانده است، زیر سوال برد، بسیاری به خاطر قدرت، کافر شده یا در کنار خدا چیزی را قرار می‌دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: خداوند به وسیله ویروس کرونا حرص و طمع را کمرنگ و فناوری را که انسان فکر می‌کرد او را به بالاترین مرتبه رسانده است، زیر سوال برد، بسیاری به خاطر قدرت، کافر شده یا در کنار خدا چیزی را قرار می‌دادند.

به گزارش ایرنا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آیت‌الله محمد حاجی ابوالقاسم دولابی نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان زنجان در وبینار «نقش دانشمندان و نخبگان مسلمان در مواجهه با بلایا و مصائب گفت: خداوند به وسیله این ویروس حرص و طمع را کمرنگ و فناوری را که انسان فکر می‌کرد او را به بالاترین مرتبه رسانده است، زیر سوال برد. بسیاری به خاطر قدرت، کافر شده یا در کنار خدا چیزی را قرار می‌دادند.

وی افزود: این ویروس انسان را به عجز کشاند و انسان بیشتر از گذشته متوجه شد که همه چیز به دست خالق انسان است و زیر سایه معنویت است که می‌توانیم به اخوت برسیم.

حاجی ابوالقاسم ادامه داد: در دوران کنونی که بشریت با ویروسی به نام کرونا مواجه است، باید ابعاد مختلف این ویروس مورد توجه محققان و پژوهشگران قرار بگیرد که یکی از این نکات بحث بلایا و نقش آن در تقریب بین مذاهب اسلامی است. خدا همواره بر این موضوع که انسان را امتحان می‌کند اشاره کرده است و تمام بشریت با سختی، گرسنگی، کاسته شدن اموال و مانند آن مورد آزمایش قرار می‌گیرند. آنچه در قرآن به آن اشاره شده است بشارت به صابرین است.

این استاد حوزه ادامه داد: یکی از برکات این بلایا این است که انسان از حواسش نسبت به دنیا کاهش و به معاد جهان توجه می‌کند. این مبدا و مقصد مشترک می‌تواند مهم‌ترین عامل در تقریب انسان در مذاهب و ادیان مختلف باشد، وقتی به این حقیقت می‌رسیم که همه فرزندان آدم هستیم، توجه به این حقیقت انسان‌ها را به هم نزدیک می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: یکی از برکات کرونا این است که انسان به فکر مشکلات یکدیگر می‌افتد، به خصوص پیروان دین اهمیت بیشتری به هم نوع خود می‌دهند، ما مسلمانان خدای واحد، پیامبر واحد و قبله واحد و مشترک داریم، چرا باید با یکدیگر اتحاد نداشته باشیم، مسیر ما واحد است و باید اختلافات را کنار بگذاریم.

نظرات بینندگان